1. Ставки податку - Збереження існуючих ставок оподаткування ПДФО для загальних випадків
2. Принципи декларування - Обов’язкове декларування — це розширення кола осіб, які зобов’язані подавати декларацію залежно від рівня доходів або майнового стану відповідно до встановлених критеріїв - Критеріями для декларування є рівень річного доходу понад 120 МЗП (з 01.01.2014 р. — 156 120 грн.) або вартість майна понад 1200 МЗП (з 01.01.2014 р. — 1 561 200 грн.), або сума фінансових зобов’язань понад 120 МЗП Однак при будь-якій вартості майна не потрібно подавати декларацію, якщо одночасно дотримуються такі критерії: a) квартира загальною площею до 120 м2 та/або будинок до 250 м2 та/або один колісний ТЗ із об’ємом двигуна не більш як 2500 см3 та/або судно довжиною до 7,5 м та/або земельна ділянка в межах норм безоплатної передачі згідно зі ст.121 Земельного кодексу (зокрема: для будівництва й обслуговування житлового будинку, господарських будинків і споруджень (присадибна ділянка) у селах — не більше ніж 0,25 гектара, у селищах — не більше ніж 0,15 гектара, у містах — не більше ніж 0,10 гектара; для індивідуального дачного будівництва — не більше ніж 0,10 гектара; для ведення садівництва — не більше ніж 0,12 гектара); b) немає будь-якого іншого майна, що декларується. - У розрахунку беруть участь усі доходи фізичної особи незалежно від джерел (наприклад, зарплата, чистий дохід підприємця, неоподатковувані доходи тощо) - Можливе поетапне зниження рівня критерію доходу - Якщо особа припиняє відповідати критеріям, вона буде зобов’язана подавати декларації протягом наступних трьох років - Інші критерії декларування (одержання доходу не від податкового агента) залишаються незмінними - На додаток до декларування доходів, податку, відрахувань і пільг здійснюватиметься декларування майна, коштів і фінансових зобов’язань (позичок, кредитів, інших зобов’язань) - Майно включатиме лише майно, що підлягає реєстрації (включаючи вартість незавершеного будівництва), частки у юридичних особах і кошти на рахунках у банках (у перспективі — відмова від декларування майна, дані про яке є в українських реєстрах) - Підлягають декларуванню майно, кошти і фінансові зобов’язання — як українські, так і закордонні - Збереження існуючих механізмів утримання податку через податкових агентів, а також самостійної сплати податку до одержання визначених видів доходів (рухоме, нерухоме майно, спадщина нерезидента та ін.) -Удосконалення форми декларації з метою доступності та зрозумілості для платника податків - Якщо податок уже утримано протягом року, додаткового зобов’язання сплати податку за декларацією не виникає - У перспективі передбачається розширення переліку відрахувань, що надаються за декларацією (наприклад суми, сплачені за оренду житла; витрати на утримання дітей у дошкільних навчальних закладах) 3. Разова форма - Для осіб, які подають декларацію, передбачено подання разової форми — заяви про майно, кошти та фінансові зобов’язання станом на початок звітного періоду - Подання разової форми не передбачає сплати будь-яких податків із зазначених у ній об’єктів декларування - Разова форма подається один раз — у першому році початку декларування - Критеріями для подання разової форми є рівень річного доходу понад 120 МЗП або вартість майна понад 1200 МЗП, або сума фінансових зобов’язань понад 120 МЗП - У випадку ненадання разової форми наявні на початок звітного періоду майно, кошти та фінансові зобов’язання не враховуються в подальшому при застосуванні методу зіставлення доходів і витрат у майбутніх періодах 4. Складання та подання декларації - Стимулювання електронного декларування шляхом запровадження додаткових електронних сервісів (кабінет платника податків із цифровим підписом/без цифрового підпису, ідентифікація через обслуговуючий банк платника податків, підтвердження подання декларації через СМС, мобі-сервіс тощо) - Запровадження обов’язкового електронного декларування для осіб з високим рівнем майнового стану та доходів (понад 20 млн. з поступовим зниженням) - У перспективі запроваджуватиметься попереднє заповнення декларації в податковому кабінеті платника податків з використанням даних, наявних у розпорядженні податкових органів, про суми річного доходу платника податків і його майновий стан 5. Інформація від агентів і третіх осіб - Збереження механізму надання інформації податковими агентами й уповноваженими особами (нотаріуси) - Розширення використання Міністерством доходів і зборів реєстрів, які ведуться усередині країни (про нерухомість, транспортні засоби, володіння корпоративними правами й цінними паперами та ін.), шляхом укладання та відновлення міжвідомчих угод (протоколів) про надання інформації, необхідної для заповнення декларацій громадянами - Запровадження регулярного міжнародного обміну інформацією щодо елементів декларування шляхом приєднання до міжнародних конвенцій про обмін податковою інформацією й укладання двосторонніх угод 6. Перевірки - Запровадження вимог для платників податків до зберігання документів, що підтверджують елементи декларування (доходи, майно, зобов’язання) - Впровадження автоматичного ризикорієнтованого відбору декларантів для перевірки (у т. ч. із застосуванням методів порівняння отриманих доходів з понесеними витратами). Наприклад: відсутність поданої декларації за наявності зобов’язань щодо її подання, відсутність доходів протягом 3 — 5-літнього періоду, невідповідність отриманих доходів майновому стану й фінансовим зобов’язанням - Цілеспрямована робота з багатими людьми шляхом формування спеціального підрозділу в складі Міністерства доходів і зборів на центральному рівні - У разі непояснених розбіжностей між доходами і витратами за період після подання разової декларації податкові органи мають право донарахувати податкове зобов’язання на різницю, що перевищує 1200 НМДГ, за ставкою 15/17% із застосуванням штрафних санкцій згідно із чинним законодавством 7. Інше - Автоматизація процесів адміністрування податку (збір і обробка даних про доходи та майновий стан фізособи, попереднє заповнення декларацій, приймання й обробка декларацій і контроль за сплатою податку) - Підвищення рівня податкової культури (масово-роз’яснювальна робота, навчальні програми, індивідуальні консультації в сервісних центрах тощо) - Розширення доступних способів сплати податку (сплата податку через термінали уповноважених банків, можливість сплати податку з-за кордону в іноземній валюті та ін.) - Удосконалення процедур стягнення боргу: a) податкове повідомлення є виконавчим документом за самостійно визначеними (погодженими) сумами податкового зобов’язання, відображеними у декларації; б) податкова застава майна, що перебуває у власності платника податків, за погодженими сумами податкового зобов’язання, відображеними у декларації.