Сьогодні найбільшою популярністю користується функція обміну податковими накладними через систему електронного документообігу.
«Як відомо, платники податку на додану вартість мають можливість виписувати податкову накладну в електронній формі за умови оформлення, відповідно до законодавства, електронного цифрового підпису уповноваженої особи та реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних. При цьому, електронний цифровий підпис, що накладається на податкову накладну при її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, та підпис, що скріплює цю накладну при її видачі покупцю, повинні належати одній особі, якій делеговано право підпису податкових накладних. У такому разі складання податкової накладної в паперовому вигляді не є обов'язковим» інформує начальник управління оподаткування та контролю окремих об’єктів і операцій Наталія Кучеренко. Податкова накладна, складена в електронній формі, підлягає обов’язковій реєстрації в ЄРПН незалежно від розміру ПДВ та номенклатури товару (пункт 8 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міндоходів від 14.01.14 №10). Після отримання від Міндоходів квитанції про підтвердження реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних продавець може відправити її в електронному вигляді покупцю. Програмне забезпечення (наприклад, MEDoc) має функцію, що дозволяє направити податкову накладну одночасно і в ЄРПН, і покупцю (контрагенту). Контрагент, який отримав таку податкову накладну, може прийняти її або ж відхилити. У випадку «відхилення податкової накладної» продавцю виписаної податкової накладної приходить електронне повідомлення – «вiдхилено», якщо ж покупець не заперечує проти електронної податкової накладної, то продавцю приходить повідомлення – «Прийнято». Повідомлення «вiдхилено» слід розцінювати як вимогу оформити податкову накладну в паперовому вигляді. З метою правильності ведення реєстру виданих та отриманих податкових накладних в програмному забезпеченні продавець повинен щоденно слідкувати за своєчасним отриманням підтвердження про прийняття відправленої податкової накладної, а покупець - за своєчасним отриманням податкової накладної від продавця та надання продавцю підтвердження або відхилення щодо отриманої податкової накладної. Покупець має можливість перевірити реєстрацію отриманої податкової накладної в ЄРПН, для цього можна скористатися функцією «Отримати дату реєстрації податкової накладної» комп’ютерної програми, за допомогою якої відправляється податкова звітність. Перевагами електронної податкової накладної є: - економія часу на її оформлення, реєстрацію в ЄРПН та миттєва передача контрагенту; - економія матеріальних та трудових ресурсів; - відсутність помилок та розбіжностей між виписаною податковою накладною та зареєстрованою в ЄРПН і переданою контрагенту. В елетронному вигляді звітує 100% влатників ПДВ Богодухівської ОДПІ.