Фізичні особи - підприємці, які здійснюють підприємницьку діяльність в Україні і є платниками єдиного соціального внеску, мають право на отримання матеріального забезпечення у Фонді соціального страхування з тимчасової втрати працездатності а саме:
-на оплату листків з тимчасової втрати працездатності (включаючи догляд за хворою дитиною , хворим членом сім‘ї; -на оплату допомоги по вагітності та пологах; -на отримання допомоги на поховання ( поховання членів сім‘ї); -надання соціальних послуг на санаторно-курортне лікування, оздоровлення дітей шкільного віку, на отримання новорічних подарунків для дітей віком до 14 років. Відповідно до п.3 ст.6 Закону України “Про загальнообов‘язкове державне соціальне страхування у зв‘язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами зумовленими похованням” від 18.01.2001року №2240-ІІІ право на матеріальне забезпечення та соціальні послуги мають особи, які забезпечують себе роботою самостійно (особи, які займаються підприємницькою, адвокатською, нотаріальною, творчою та іншою діяльністю, пов‘язаною з одержанням доходу безпосередньо від цієї діяльності, в тому числі члени творчих спілок, творчі працівники, які не є членами творчих спілок), мають право на матеріальне забезпечення та соціальні послуги за умови сплати страхових внесків до Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності. На сьогоднішній день єдиний соціальний внесок нараховується та сплачується відповідно до Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов‘язкове державне соціальне страхування” від 08.07.2010року №2464-УІ. З 01.01.2011 року право на матеріальне забезпечення та соціальні послуги для осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, наступає з моменту укладення ними у органах Пенсійного Фонду Українидоговору про добровільну участь у системі загальнообов‘язкового державного соціального страхування. З 01.10.2013 року договір про добровільну участь у системі загальнообов‘язкового державного соціального страхування укладається у органах Міністерства доходів і зборів. Договір заключається не менше, ніж на 12 календарних місяців. Для призначення та виплати матеріального забезпечення добровільно застрахованим особам за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності необхідно надати до робочого органу Фонду (міської, районної, міжрайонної виконавчої дирекції): 1. Для призначення та виплати допомоги по тимчасовій непрацездатності або по вагітності та пологах: - заяву добровільно застрахованої особи про надання допомоги; - листок непрацездатності; Представити оригінали та надати копії наступних документів: - копію ідентифікаційного коду; - копію паспорта (сторінки 1,2 та прописка) для встановлення особистості; - копію трудової книжки (підтвердження страхового стажу, відсутність основного місця роботи. У разі відсутності трудової книжки у заяві повинно бути зазначено за підписом підприємця про те, що трудової книжки немав (ла) і тоді надаються відповідні довідки, якщо особа підлягала соціальному страхуванню); - договір про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування ( саме з ТВП ) у Головному управлінні Міндоходів; - довідка з органів Головного управління Міндоходів про сплату єдиного внеску за розрахунковий період та за місяць в якому настав страховий випадок; - договір про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування а саме з ТВП у Пенсійному фонді України (якщо договір заключений до 01.10.2013року); - копію свідоцтва про сплату єдиного податку або копія витягу з єдиного державного реєстру платників єдиного податку (для тих, які працюють за спрощеною системою оподаткування); - копію декларації про доходи ( для платників податків , які працюють за загальною системою оподаткування); - копію документа, що підтверджує право на пільгу (посвідчення ЧАЕС); - копію договору з банку про підтвердження рахунку; - копію страхового свідоцтва. При потребі : -копію свідоцтва про одруження; -копію свідоцтва про народження дитини. 2. Для призначення та виплати допомоги на поховання: - заяву застрахованої особи, або особи яка здійснила поховання ; - копію свідоцтва про смерть; - оригінал довідки про смерть (витягу з акту реєстрації цивільного стану), виданої РАГС; - довідку про те, що померла особа знаходилась на утриманні застрахованої особи (у разі смерті члена сім’ї застраховоної особи); - договір у Головному управлінні Міндоходів про добровільну участь у системі загальнообов‘язкового державного соціального страхування ( а саме з ТВП); -довідку з Головного управління Міндоходів про сплату єдиного внеску за розрахунковий період та за місяць у якому настав страховий випадок; -договір у Пенсійному фонді України про добровільну участь у системі загальнообов‘язкового державного соціального страхування (саме з ТВП) ( якщо договір заключений до 01.10.2013 року); - копію витягу з єдиного державного реєстру платників єдиного податку (для тих, які працюють за спрощеною системою оподаткування); - копію декларації про доходи ( для платників податків , які працюють за загальною системою оподаткування); - копію договору з банку про підтвердження рахунку. Першим кроком для отримання матеріального забезпечення та соціальних послуг особи, яка забезпечує себе роботою самостійно є звернення до Головного управління Міндоходів за місцем державної реєстрації, з метою заключення договору про добровільну участь у системі загальнообов‘язкового державного соціального страхування (зокрема тимчасової втрати працездатності).