Однією з найефективніших форм спілкування з платниками податків є проведення сеансів телефонного зв’язку «Гаряча лінія». Такий формат спілкування дозволяє оперативно надавати відповіді на конкретні питання, які хвилюють платників податків під час здійснення підприємницької діяльності.
У Богодухівській ОДПІ було проведено сеанс телефонного зв’язку «Гаряча лінія» з заступником начальника Валентиною Жилко з наступних питань: «Особливості адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Переваги подання податкової звітності в електронному вигляді». Наводимо відповіді на питання, які надійшли від платників податків під час проведення заходу: Як здійснюється розстрочення та відстрочення заборгованості по сплаті єдиного внеску? Відповідь: Чинним законодавством, що регулює порядок нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, не передбачено розстрочення та відстрочення заборгованості по сплаті єдиного внеску. Відповідно до частини 12 статті 9 Закону України від 8 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» єдиний внесок (ЄВ) підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. За наявності у платника єдиного внеску одночасно із зобов’язаннями із сплати ЄСВ зобов’язань із сплати податків, інших обов’язкових платежів, передбачених законом, або зобов’язань перед іншими кредиторами, зобов’язання із сплати ЄСВ виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов’язаннями, крім зобов’язань з виплати заробітної плати (доходу). У разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати ЄСВ до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені Законом №2464, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку ЄСВ, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом (частина 11 статті 9 Закону № 2464). Як відновити втрачене повідомлення про взяття на облік платника єдиного внеску? Відповідь: Порядком обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженим наказом Міністерства доходів і зборів України від 09.09.2013р № 458, не передбачено порядку поновлення втраченого, зіпсованого або достроково зношеного Повідомлення про взяття на облік платника єдиного внеску. Поряд з цим, у разі втрати або зіпсуття (зношення) Повідомлення платник єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування має право на отримання його дублікату. Згідно Порядку № 458 взяття на облік юридичних осіб (їх відокремлених підрозділів) та фізичних осіб – підприємців, відомості щодо яких містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (далі - Єдиний державний реєстр), як платників єдиного внеску підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру, яка надсилається (видається) цим юридичним особам (відокремленим підрозділам) та фізичним особам - підприємцям. У разі втрати або зіпсуття (зношення) виписки з Єдиного державного реєстру платники, можуть звернутися із заявою до державного реєстратора і повторно отримати документ, що засвідчує реєстрацію у Єдиному державному реєстрі, в порядку, встановленому наказом Міністерства юстиції України від 14 грудня 2012 року № 1846/5 «Про затвердження Порядку надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців». При цьому на Повідомленні та виписці з Єдиного державного реєстру, які видаються замість втрачених (зіпсованих, пошкоджених тощо), слово «Дублікат» не зазначається. Чи звільняється від сплати єдиного внеску фізична особа - підприємець на загальній системі оподаткування, яка є пенсіонером за віком? Відповідь: Згідно із нормами Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування є фізичні особи – підприємці, в тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування, та членів сімей цих осіб, які беруть участь у провадженні ними підприємницької діяльності. Фізична особа – підприємець на загальній системі оподаткування, яка отримує пенсію за віком, повинна нараховувати та сплачувати єдиний внесок на загальних підставах. Винятків та пільг для зазначеної категорії фізичних осіб чинним законодавством не передбачено. Чи є платними послуги з придбання посилених сертифікатів відкритих ключів в Акредитованому центрі сертифікації ключів? Відповідь: Відповідно до норм Регламенту Акредитованого центра сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту, затвердженого від 07.05.2012 року, акредитований центр сертифікації ключів здійснює свою діяльність в сфері надання послуг електронного цифрового підпису органам державної влади, органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам та організаціям всіх форм власності, іншим суб’єктам господарської діяльності та фізичним особам, з можливістю безоплатної видачі посилених сертифікатів відкритих ключів. Отже, Акредитований центр сертифікації ключів надає послуги електронного цифрового підпису на безоплатній основі. Який термін розгляду договору «Про визнання електронних документів»? Відповідь: Термін розгляду договору «Про визнання електронних документів» з боку органів Міндоходів – до 5 робочих днів. Нагадуємо, що квитанції мають розширення «.rpl» та відкриваються за допомогою ключа електронної печатки, а у разі її відсутності, підписом фізичної особи – підприємця (для фізичної особи – підприємця). Інші файли, що мають розширення «.xml» не потребують розшифрування. Електронні звіти можна відправляти лише після отримання квитанції про успішне підписання договору з боку органів Міндоходів.