Форум Богодухова

ДПІ інформує

«Система електронного адміністрування податку на додану вартість, яка запроваджується з 1 січні 2015 року, буде забезпечувати автоматичний облік у розрізі платників податків сум ПДВ,» - зазначила начальник Богодухівської ОДПІ Тетяна Світлична.

Порядок електронного адміністрування податку на додану вартість затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 16.10.2014. № 569, визначає: - механізм відкриття та закриття рахунків у системі електронного адміністрування ПДВ, - особливості складення податкових накладних та розрахунків коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних у такій системі; - механізм проведення розрахунків з бюджетом з використанням зазначених рахунків. Платникам ПДВ, починаючи з нового, 2015 року, буде автоматично на безоплатній основі відкрито рахунки в системі електронного адміністрування ПДВ. Електронні рахунки відкриваються виключно на підставі реєстру платників податку, який Державна фіскальна служба після присвоєння особі індивідуального податкового номера платника податку надсилає Казначейству. Звертаємо увагу, що всі податкові накладні будуть складатись виключно в електронному вигляді та реєструватись в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) незалежно від розміру податку в одній податковій накладній. З 1 січня 2015 року в ЄРПН можна буде зареєструвати лише таку податкову накладну, сума ПДВ в якій, тобто величина податкового зобов'язання постачальника, не перевищуватиме певну дозволену йому суму - "ліміт реєстрації". Це сума, що розраховуватиметься автоматично конкретно для кожного платника податку на додану вартість у системі електронного адміністрування ПДВ за встановленою формулою. Датою початку здійснення платником податку операцій з використанням електронного рахунка є дата реєстрації його платником податку, а для платників податку, зареєстрованих до 1 січня 2015 року, -1 січня 2015 року. Слід зазначити, що Казначейство відповідно до вимог статті 69 Податкового кодексу України надсилає ДФС повідомлення про відкриття електронного рахунка платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня його відкриття. Після надходження такого повідомлення ДФС інформує платника податку про реквізити його електронного рахунка. У разі анулювання реєстрації платника податку залишок коштів на його електронному рахунку перераховується до бюджету, а такий рахунок закривається. Запровадження нової системи унеможливить формування фіктивного кредиту та отримання неправомірного відшкодування ПДВ з бюджету, а це, у свою чергу, сприятиме підвищенню рівня надходжень податку до бюджету. Крім того, буде скорочено обсяг тіньової економіки в країні та витрати держави на адміністрування ПДВ. Одночасно нагадуємо, що зміни в оподаткуванні ПДВ внесені Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексуУкраїни та інших законодавчих актів України" від 31.07.2014 року N 1621-VII.