На засіданні „круглого столу” податківці та представники бізнесу обговорили новації законодавства, які набрали чинності з 1 січня 2015 року, особливо зупинившись на питанні електронного адміністрування податку на додану вартість та порядку застосування податкового компромісу.
Представники бізнесу були задоволені введенням тестового режиму по електронному адмініструванню податку на додану вартість, який дає змогу адаптуватися бізнесу до новацій. До 1 липня не застосовуються штрафи за порушення терміну реєстрації податкових накладних/розрахунків, коригування до 10 днів. Реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН здійснюється без застосування обмеження сумою за формулою, тобто за відсутності «вхідних» податкових накладних, сплати на митниці та без необхідності поповнення рахунка в системі електронного адміністрування ПДВ. У платників протягом тестового режиму будуть відсутні обмеження щодо складання та реєстрації в ЄРПН податкових накладних. Введення системи електронного адміністрування ПДВ сприятиме створенню чіткої та прозорої системи обліку й сплати ПДВ, що дисциплінує розрахунки з бюджетом, гарантуватиме відшкодування податку підприємствам та припинить практику перерозподілу бюджету на користь тіньового бізнесу. Під час заходу також було зазначено, що з 17 січня 2015 року набрав чинності Закон України № 63-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей уточнення податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та податку на додану вартість у разі застосування податкового компромісу». Процедура застосування податового компромісу обмежено в часі, тому платники податків мають право подати уточнюючі розрахунки або заяви в термін з 17.01.2015 року по 16.04.2015 року включно. Наразі, за результатами проведеної роботи, було досягнено згоди щодо застсування податкового компромісу по одному платнику, узгоджена сума в розмірі 22,2 тис.грн. надійшла до бюджету, що є додатковим джерелом поповнення скарбниці держави, зазначила Тетяна Світлична, начальник Богодухівської ОДПІ.