Форум Богодухова

ДПІ інформує

Днями в Богодухівській ОДПІ відбувся черговий телефонний сеанс «гарячої лінії» за участі заступника начальника податкової інспекції Валентини Жилко.

Додзвонювачі мали нагоду запитати про зміни, що відбулися в податковому законодавстві та набрали чинності з 1 січня цього року. Наводимо запитання та відповіді до них, що наразі є актуальними та найбільше цікавлять платників податків: Які платники повинні сплачувати щомісячні авансові внески з податку на прибуток з 01.01.2015 р. та який порядок їх сплати? Відповідь: Законом України від 28 грудня 2014 року № 71 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи», який набрав чинності з 01.01.2015 року, внесено зміни до п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України в частині сплати щомісячних авансових внесків з податку на прибуток підприємств. Водночас п. 9 підр. 4 р. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України визначено, що у січні - грудні 2015 року та січні - травні 2016 року платники зобов’язані сплачувати щомісячні авансові внески з податку на прибуток підприємств відповідно до п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України у редакції, що діяла до 1 січня 2015 року. При цьому сума щомісячних авансових внесків за березень - травень 2016 року обчислюється у розмірі не менше 1/12 нарахованої суми податку на прибуток підприємств за 2014 звітний рік. Згідно з п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України, у редакції, що діяла до 1 січня 2015 року, платники податку на прибуток (крім новостворених, виробників сільськогосподарської продукції, неприбуткових установ (організацій) та платників податків, у яких доходи, що враховуються при визначенні об’єкта оподаткування, за останній річний звітний податковий період не перевищують 10 мільйонів гривень) щомісяця сплачують авансовий внесок з податку на прибуток у порядку і в строки, які встановлені для місячного податкового періоду, у розмірі не менше 1/12 нарахованої до сплати суми податку за попередній звітний (податковий) рік без подання податкової декларації. У складі річної податкової декларації платником податку подається розрахунок щомісячних авансових внесків, які мають сплачуватися у наступні дванадцять місяців. Визначена в розрахунку сума авансових внесків вважається узгодженою сумою грошових зобов’язань. При цьому дванадцятимісячний період для сплати авансових внесків визначається починаючи з березня поточного звітного року по лютий наступного звітного року включно. Який порядок сплати ПДВ до бюджету з 01.01.2015 року? Відповідь: З урахуванням змін, внесених до Податкового кодексу України Законом України від 28 грудня 2014 року № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи», які набрали чинності 01.01.2015 року, система електронного адміністрування ПДВ запроваджується поетапно (п. 35 підр. 2 розд. ХХ Податкового кодексу України): до 1 липня 2015 року (або до дати, визначеної в окремому рішенні Верховної Ради України про скорочення терміну перехідного періоду відповідно до п. 7 Прикінцевих положень Закону № 71) – у тестовому режимі; з 1 липня 2015 року – на постійній основі. Пунктом 200 1.6 ст. 200 1 Податкового кодексу України визначено, що за підсумками звітного податкового періоду, відповідно до задекларованих в податковій декларації результатів, платником проводиться розрахунок з бюджетом у порядку, визначеному статтею 200 Податкового кодексу України. Згідно із п. 200.2 ст. 200 Податкового кодексу України для перерахування податку до бюджету центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію податкової та митної політики, надсилає органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриті рахунки платників у системі електронного адміністрування ПДВ, реєстр платників, в якому зазначаються назва платника, податковий номер та індивідуальний податковий номер платника, звітний період та сума податку, що підлягає перерахуванню до бюджету. На підставі такого реєстру орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриті рахунки платників у системі електронного адміністрування ПДВ, не пізніше останнього дня строку, встановленого Податкового кодексу України для самостійної сплати податкових зобов’язань, перераховує суми податку до бюджету. Таким чином, сплата ПДВ до бюджету за грудень 2014 року, січень 2015 року та ІV квартал 2014 року здійснюється з поточних рахунків платників податку безпосередньо на бюджетні рахунки. За звітні податкові періоди, починаючи з лютого місяця 2015 року та І кварталу 2015 року перерахування сум податку до бюджету здійснюється у порядку, визначеному п. 200.2 ст. 200 Податкового кодексу України, з рахунків в системі електронного адміністрування ПДВ. Які особливості оподаткування та встановлення ставок з єдиного податку з 01.01.2015року Відповідь: Відповідно до Закону №71, починаючи з 1 січня 2015 року, запроваджено оптимізацію кількості груп платників єдиного податку до чотирьох зі збільшенням існуючого максимального розміру доходу, який дає змогу перебувати на спрощеній системі оподаткування (для першої та другої груп), зниження ставок єдиного податку для платників третьої групи. Таким чином, на сьогодні суб'єкти господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, поділяються на такі групи платників єдиного податку: 1) перша група – фізичні особи - підприємці, які не використовують працю найманих осіб, здійснюють виключно роздрібний продаж товарів з торговельних місць на ринках та/або провадять господарську діяльність з надання побутових послуг населенню і обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 300000 гривень; 2) друга група – фізичні особи - підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства, за умови, що протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв: не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб; обсяг доходу не перевищує 1500000 гривень; 3) третя група – фізичні особи - підприємці, які не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, є необмеженою та юридичні особи - суб'єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми, у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 20000000 гривень; 4) четверта група – сільськогосподарські товаровиробники, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній звітний рік дорівнює або перевищує 75 відсотків. Фіксовані ставки єдиного податку для платників першої - другої груп встановлюються сільськими, селищними та міськими радами для фізичних осіб – підприємців, які провадять господарську діяльність, залежно від виду господарської діяльності з розрахунку на календарний місяць: для першої групи платників єдиного податку – у межах до 10 відсотків розміру мінімальної заробітної плати; для другої групи платників єдиного податку – у межах до 20 відсотків розміру мінімальної заробітної плати. Відповідно органи місцевого самоврядування протягом січня 2015 року можуть переглянути ставки єдиного податку для таких груп платників та офіційно оприлюднити прийняті рішення до 15 липня 2015 року. Для справляння єдиного податку з юридичних осіб (платники III та IV груп) рішення місцевих рад не потрібні, оскільки ставки податку визначено Податковим кодексом України. При яких умовах роботодавець матиме право на застосування понижуючого коефіцієнта ЄСВ? Відповідь: Прийнятими змінами установлено, що при нарахуванні заробітної плати (доходів) фізичним особам та/або винагороди за цивільно-правовими договора¬ми діючі ставки єдиного соціального внеску (середньозважена ставка – 41%), застосовуються з коефіцієнтом 0,4 (середньозважена ставка – 16,4%) при виконанні платником одночасно таких умов: 1. загальна база нарахування єдиного соціального внеску за мі¬сяць, за який нараховується заробітна плата або винагорода за цивільно-правовими договорами, в 2,5 рази або більше перевищує загальну середньомі¬сячну базу нарахування єдиного соціального внеску платника за 2014 рік; (якщо загальна база нарахування єдиного соціального внес¬ку не перевищує в 2,5 рази серед¬ньомісячну базу нарахування єдиного соціального внеску платника за 2014 рік, то платник замість коефіцієнту 0,4 застосо¬вує розрахунковий коефіцієнт, що розраховується шляхом ділення за¬гальної середньомісячної бази нарахування єдиного соціального внеску платника за 2014 рік на загальну базу нарахуван¬ня єдиного соціального внеску за місяць, за який нараховується за¬робітна плата (дохід) та/або винагорода, за цивільно - правовими договорами (але в будь-якому випадку кое¬фіцієнт не може бути менше 0,4); 2. середня заробітна плата по підприємству збільши¬лася мінімум на 30 % у порівнянні з середньою заробітною платою за 2014 рік; 3. середній платіж на одну застраховану особу після зас¬тосування коефіцієнта складе не менше ніж 700 гривень; 4. середня заробітна плата по підприємству складе не менше трьох мінімальних заробітних плат (у 2015 році – 3 654 грн.). Так, якщо роботодавець виконає зазначені умови та матиме право на застосування понижуючого коефіцієнту 0,4, то при нарахуванні заробітної у сумі 4,5 тис. грн. економія на сплаті єди¬ного соціального внеску складе 1,1 тис. грн., при заробітній платі – у сумі 10 тис. грн. – єди¬ний соціальний внесок необхідно буде сплатити майже на 2,5 тис. грн. менше ніж без застосування коефіцієнту. Реформування сплати єдиного соціального внеску надасть змогу забезпечити: - зменшення навантаження на фонд оплати праці роботодавця; - покращення умов ведення бізнесу; - забезпечення соціального захисту громадян; - створення сприятливих умов для легалізації заробітної плати; - можливість ефективної боротьби з „тіньовим” сектором економіки; - створення підґрунтя для підвищення в майбутньому розмірів соціальних виплат та пенсій. Разом з цим, наявність прийнятих вимог для застосування понижуючого коефіцієнту, в цілому нададуть змогу запобігти зменшенню надходжень єдиного соціального внеску.