Форум Богодухова

ДПІ інформує

В Богодухівській ОДПІ відбувся черговий сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з питань обчислення та адміністрування податків, сервісів податкової служби. Пропонуємо вашій увазі деякі запитання, що надійшли від платників податків, та відповіді на них. На запитання платників відповідала начальник управління оподаткування та контролю окремих об’єктів і операцій Наталія Кучеренко.

Як виправити помилку у реєстрі виданих та отриманих податкових накладних? Виправлення помилки в Реєстрі виданих та отриманих податкових накладних здійснюється методом «сторно» за правилами, передбаченими для бухгалтерського обліку, у момент виявлення такої помилки. При виправленні помилки методом «сторно» до Реєстру одночасно вноситься два записи: помилковий запис із знаком «–» та правильний запис із знаком «+». Метод «сторно» здійснюється шляхом зворотного запису на величину помилки в тому звітному періоді, у якому вона виявлена. При здійсненні такого зворотного запису платником податку: в колонці 1 розділів I та/або II Реєстру зазначається порядковий номер запису; в колонках 2 - 6 розділу I та/або колонках 2 - 7 розділу II Реєстру дублюються реквізити документа, кількісні показники якого сторнуються; у відповідних колонках 7 - 12 розділу I та/або колонках 8 - 16 розділу II Реєстру кількісні показники зазначаються з відповідним знаком «+» чи «-». При цьому, якщо виправлення помилки потребує подання платником податку уточнюючого розрахунку, то до виду документа додається літера «У» (наприклад: ПНПУ). Крім того, запис щодо включення показників такого документа до уточнюючого розрахунку зазначається окремим рядком у рядку «З них включено до уточнюючих розрахунків за звітний період» Реєстру. Яким чином покупець може звірити дані отриманої податкової накладної на відповідність з даними Єдиного реєстру? Порядком, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 «Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» передбачено, що з метою отримання інформації, що міститься у Єдиному Реєстрі податкових накладних, покупець складає запит за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення в електронному вигляді у форматі (відповідно до стандарту), затвердженому Державною податковою службою, та надсилає його засобами телекомунікаційного зв’язку Державній податковій службі. На запит покупця стосовно надання інформації, що міститься у Реєстрі, видається: • про податкову накладну та/або розрахунок коригування - витяг з Реєстру; • про податкову накладну, до якої на дату надходження такого запиту зареєстровано розрахунок коригування, - витяг, що містить відомості про податкову накладну та відповідний розрахунок коригування; • про розрахунок коригування до податкової накладної - витяг, що містить відомості про податкову накладну та відповідний розрахунок коригування. Запит щодо надання відомостей про податкові накладні та/або розрахунки коригування з Реєстру складається у форматі (відповідно до стандарту), затвердженому Державною податковою службою, за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення. На запит накладаються електронні цифрові підписи посадових осіб платника податку у такому порядку: першим - електронний цифровий підпис головного бухгалтера (бухгалтера) або електронний цифровий підпис керівника; другим - електронний цифровий підпис, що є аналогом відбитка печатки покупця. За відсутності у покупця посади бухгалтера електронні цифрові підписи посадових осіб платника податку накладаються у такому порядку: першим - електронний цифровий підпис керівника; другим - електронний цифровий підпис, що є аналогом відбитка печатки покупця. Покупець, що є фізичною особою - підприємцем, накладає електронний цифровий підпис у такому порядку: першим - електронний цифровий підпис платника податку, другим - електронний цифровий підпис, що є аналогом відбитка печатки покупця. Запит покупця в електронній формі підлягає шифруванню та надсилається до Міндоходів засобами телекомунікаційного зв’язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис» та «Про електронні документи та електронний документообіг». Примірник запиту в електронній формі зберігається у покупця. Міндоходи після надходження від покупця запиту в електронній формі проводить його розшифрування, перевіряє електронний цифровий підпис, визначає відповідність електронного документа формату (стандарту), затвердженому Державною податковою службою. Міндоходи здійснює пошук зазначеної у запиті податкової накладної та/або розрахунку коригування та складає витяг з Реєстру, у якому наводяться відомості щодо податкової накладної та розрахунку коригування. Зазначений витяг надсилається покупцеві не пізніше операційного дня, що настає за днем надходження запиту. На зазначений витяг накладається електронний підпис Державної податкової служби, який після шифрування надсилається на електронну адресу, зазначену в запиті покупця. Чи додаються відповідні додатки до уточнюючого розрахунку, який подається у вигляді додатку до податкової декларації з ПДВ (самостійного документу), у разі виправлення помилок у рядках поданої раніше декларації? Виправлення помилок проводиться шляхом подання уточнюючого розрахунку податкових зобов’язань з податку на додану вартість, до якого у разі заповнення даних у відповідних рядках додаються відповідні додатки з відміткою «уточнюючий». Зазначені додатки містять вартісні показники, які відображаються на суму уточнення (збільшення або зменшення) з відповідним знаком та відповідають даним з колонки 6 уточнюючого розрахунку. У разі, якщо колонка 6 уточнюючого розрахунку у відповідних рядках, до яких повинні додаватися додатки, містить прочерки (при поданні звітності на паперових носіях) чи не заповнена (при поданні звітності в електронному вигляді), то відповідно додатки до таких рядків уточнюючого розрахунку платником податку не додаються. Як у податковому обліку відображається повернення поворотної фінансової допомоги основними засобами або товарно-матеріальними цінностями? Якщо умови договору передбачають повернення фінансової допомоги (позики) основними засобами або товарно-матеріальними цінностями, то договір не буде вважатись договором про надання поворотної фінансової допомоги з метою оподаткування податком на прибуток. При цьому передача основних засобів або товарно-матеріальних цінностей іншій особі відображається у податковому обліку як реалізація таких основних засобів або товарно-матеріальних цінностей. Чи враховується у складі витрат орендаря – платника податку на прибуток сума орендної плати за договором оперативної оренди житлового приміщення, яке використовується в господарській діяльності такого платника без переведення цього приміщення до нежитлового фонду? Якщо житлове приміщення використовується для виробничих потреб, то сума орендної плати за таке приміщення не враховується при визначенні оподатковуваного прибутку орендаря, оскільки використання для виробничих потреб житлових будинків та їх частин без переведення до нежитлових фондів є неправомірним. Якщо господарська діяльність платника податку – орендаря пов’язана з наданням орендованих жилих приміщень для проживання громадян, то платежі за договором оренди житлового приміщення (без переведення цього приміщення до нежитлового фонду) враховуються при обчисленні об’єкта оподаткування за наслідками податкового періоду, в якому здійснюється таке нарахування. Усі витрати платників податку, що враховуються для визначення об’єкта оподаткування, мають бути підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними й іншими документами, обов’язковість ведення і збереження яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку.