Питання податкової реформи, налагодження партнерських взаємовідносин між владою та суб'єктами господарювання, створення простих і прозорих умов оподаткування сьогодні особливо актуальні в Україні. Одним із основних завдань проведення податкової реформи в Україні є не тільки досягнення
стабільності правових норм, поступове зниження податкового навантаження, запровадження оптимізованих моделі та системи податкових відносин, але й збільшення податкових надходжень до бюджетів та державних цільових фондів. Виконання цього завдання можливе лише за умови чіткого дотримання податкової дисципліни. Без ефективної системи податкового контролю як однієї із важливих гарантій і передумов забезпечення публічних інтересів держави, належна податкова дисципліна та збільшення рівня податкових надходжень є неможливими. Тому сьогодні змінено і удосконалюються підходи до організації і проведення документальних перевірок, підвищуються вимоги до попереднього відбору суб’єктів підприємницької діяльності для перевірок, впроваджуються у життя нові критерії відбору платників для включення до плану - графіка проведення документальних перевірок. „Пріоритетними у податковому контролі є перевірки ризикових груп суб’єктів господарської діяльності. Так план – графік формується виключно з ризикових суб’єктів господарювання з використанням Автоматизованої системи по відбору платників до перевірки” – зазначила начальник відділу податкового аудиту Валентина Тризна. Оптимізація контрольно-перевірочної роботи сприяла зменшенню кількості планових перевірок суб’єктів господарювання. Зі слів податківця з початку року підрозділами податкового контролю юридичних осіб ДПІ у м. Чернігові проведено 26 планових та 143 позапланові перевірки суб’єктів господарювання – юридичних осіб. За результатами проведених перевірок фахівцями Богодухівської ОДПІ за І півріччя п.р.: - донараховано узгоджених податкових зобов’язань на суму понад280,0 тис. грн. Слід зазначити, що зміни, запроваджені Законом України від 28 грудня 2014 року № 71-VІІІ "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи" торкнулися і порядку проведення контролюючими органами перевірок суб`єктів господарювання. Зокрема, у 2015 та 2016 роках перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб - підприємців з обсягом доходу до 20 мільйонів гривень за попередній календарний рік контролюючими органами здійснюються виключно з дозволу Кабінету Міністрів України, за заявкою суб’єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду або згідно з вимогами Кримінального процесуального кодексу України. Зазначене обмеження не поширюється: - з 1 січня 2015 р. на перевірки суб’єктів господарювання, що ввозять на митну територію України та/або виробляють та/або реалізують підакцизні товари, на перевірки дотримання норм законодавства з питань наявності ліцензій, повноти нарахування та сплати податку на доходи фізичних осіб, єдиного соціального внеску, відшкодування податку на додану вартість; - з 1 липня 2015 року на перевірки платників єдиного податку другої і третьої (фізичні особи - підприємці) груп, крім тих, які здійснюють діяльність на ринках, продаж товарів у дрібнороздрібній торговельній мережі через засоби пересувної мережі, за винятком платників єдиного податку, визначених пунктом 27 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України, з питань дотримання порядку застосування реєстраторів розрахункових операцій.