Форум Богодухова

З метою попередження методологічних помилок при обчисленні податкових зобов’язань та правильного подання до контролюючих органів податкової звітності з екологічного податку, - Богодухівська ОДПІ звертає увагу платників на наступне.

До платників екологічного податку не належать філії, відділення та інші відокремлені підрозділи, у зв’язку з тим, що вони не мають статусу юридичної особи. Платниками екологічного податку за здійснення викидів стаціонарними джерелами забруднення, скидів та розміщення відходів філіями, відділеннями та іншими відокремленими підрозділами є підприємства (установи, організації), до складу яких вони входять. Платники екологічного податку складають податкові декларації з екологічного податку (далі – Декларації) окремо за кожний звітний квартал (не наростаючим підсумком), починаючи з календарного кварталу, у якому здійснено викиди (скиди) забруднюючих речовин. У разі, якщо платник має кілька стаціонарних джерел забруднення або спеціально відведених для розміщення відходів місць чи об’єктів в межах одного населеного пункту(села, селища або міста) або за його межами (код згідно з Класифікатором об’єктів адміністративно-територіального устрою України(КОАТУУ) один і той самий), то такий платник податку може подавати до відповідного контролюючого органу одну Декларацію за такі джерела забруднення (пп.250.10.2 п.250.10 ст.250 Податкового кодексу України, далі - ПКУ). При поданні податкової звітності з екологічного податку за ІІІ квартал 2015 року застосовується форма Декларації, яка затверджена наказом ДПА України від 24.12.10 № 1010. До Декларації додаються додатки 1 - 7, які є її невід’ємною частиною. При цьому разом з Декларацією подаються ті додатки, з яких переносяться числові значення показників до Декларації. У разі відсутності у платника відповідних об’єктів оподаткування відповідні додатки не додаються, а рядки Декларації прокреслюються. У додатках до Декларації підлягають заповненню обов’язкові реквізити та всі рядки усіх розділів з урахуванням приміток. У разі не заповнення того чи іншого рядка через відсутність значення рядки прокреслюються. У разі уточнень показників раніше поданої Декларації у складі звітної або звітної нової Декларації, додатки до неї заповнюються по кожному об’єкту оподаткування окремо за звітний період та окремо по кожному періоду, що уточнюється. Порядковий номер Декларації за рік із загальної частини Декларації переноситься до додатків, які подаються разом з такою Декларацією. В додатках проставляється номер розрахунку податкового зобов’язання з екологічного податку. Нумерація додатків (розрахунків податкових зобов’язань з екологічного податку) розпочинається з 1. Платник, в період календарного року, подаючи кожну наступну Декларацію як звітну, звітну нову, уточнюючу до відповідного контролюючого органу, збільшує її порядковий номер, а нумерацію додатків (розрахунків податкових зобов’язань) до Декларації у рядку «Розрахунок №» починає з „1”. Порядковий номер Декларації (розрахунку) за рік у загальній частині Декларації співпадає з порядковим номером за рік у додатках (розрахунків податкових зобов’язань з екологічного податку), які подаються разом з такою Декларацією. Зазначені у додатках 1, 3, 4 до Декларації види забруднюючих речовин, види небезпечних відходів, рівень небезпечності та клас небезпеки відходів повинні бути ідентичними їх назвам і ставкам податку відповідно до таблиць ставок екологічного податку згідно ст.243-246 ПКУ. Ставки екологічного податку застосовуються з урахуванням п. 2 підр. 5 розд. ХХ „Перехідні положення” ПКУ, з відповідним округленням до двох десяткових знаків за загальновстановленими правилами. До сфери повноважень органів фіскальної служби не належить визначення видів та обсягів забруднюючих речовин. З цією метою платникам податків слід звертатися до відповідного територіального органу Державної екологічної інспекції України, до завдань якої належить, зокрема, здійснення державного нагляду за додержанням підприємствами, установами, організаціями вимог законодавства про охорону атмосферного повітря щодо визначення видів забруднюючих речовин, що викидаються в атмосферне повітря. Крім того, до уповноважених органів належать Департаменти екології обласних державних адміністрацій. Фактичні викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення у додатку 1 до Декларації; кількість фактично реалізованого палива у додатку 2 до Декларації; фактичні обсяги скидів у додатку 3 до Декларації; фактичні обсяги розміщення відходів у додатку 4 до Декларації зазначаються в тоннах. Оскільки тонна має тисячну частину – кілограм, зазначені показники повинні містити цифрове значення, що має не більше трьох знаків після коми. Для обладнання та приладів, що містять ртуть, елементи з іонізуючим випромінюванням, люмінесцентних ламп зазначається кількість одиниць такого обладнання та приладів. Показники рядків Декларації та додатків до неї, що зазначаються в гривнях з копійками, повинні містити не більше двох знаків після коми. У колонці 5 «Коефіцієнти» додатку 3 до Декларації коефіцієнт 1,5 проставляється у разі скидання забруднюючих речовин у ставки та озера (тобто, у закриті водойми). У колонці 6 «Коефіцієнти» додатку 4 до Декларації зазначається коефіцієнт 3 тільки тими суб’єктами господарювання, що здійснюють розміщення відходів на звалищах, які не забезпечують повного виключення забруднення атмосферного повітря або водних об’єктів. Оскільки експлуатація місць розміщення відходів вимагає дотримання вимог низки нормативних документів (екологічних та санітарно-гігієнічних), то при дотриманні цих вимог об’єкт можна охарактеризувати як такий, що забезпечує захист атмосферного повітря та водних об’єктів від забруднення. Для того щоб охарактеризувати місце розміщення відходів та правильно застосовувати коригуючий коефіцієнт до нормативів збору, необхідно звернутися до органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення, у сфері поводження з відходами. Суб’єкти господарювання є платниками екологічного податку незалежно від наявності дозволу на викиди та розміщення відходів. Такі платники самостійно визначають обсяги викидів та ставки податку, декларація ними подається починаючи з календарного кварталу, у якому здійснено таку діяльність. Платник екологічного податку, який відповідно до вимог пункту 250.9 ст. 250 ПКУ повідомив відповідний контролюючий орган за місцем розташування джерел забруднення про те, що з початку звітного року не планує здійснення викидів, скидів забруднюючих речовин, розміщення відходів, утворення радіоактивних відходів, склавши заяву про відсутність у нього у звітному році об’єкта обчислення екологічного податку, має право не подавати Декларації. В іншому разі платник екологічного податку зобов’язаний подавати Декларації. Крім того, платник екологічного податку, який у звітних періодах поточного року не мав об’єкта оподаткування (не здійснював викидів, скидів забруднюючих речовин, розміщення відходів, утворення радіоактивних відходів) зобов’язаний за ці звітні періоди (квартали) подавати Декларацію (відповідні додатки не додаються, а рядки Декларації прокреслюються). За дев’ять місяців поточного року до місцевого бюджету платники Богодухівської ОДПІ сплатили понад 500 тис. грн. екологічного податку.