Форум Богодухова

Людина, її права та свободи, відповідно до Конституції України, визнані найвищою соціальною цінністю. Держава не керує суспільством, а надає йому послуги, а відтак одне із завдань сучасної держави полягає в наданні приватним особам якісних послуг. В органах ДФС – це забезпечення права громадян на звернення, на доступ до публічної інформації, на отримання адміністративних послуг юридичними та фізичними особами, забезпечення реалізації прав платників податків. Права платників податків визначені статтею 17 Податкового кодексу України, а статтею 16 закріплено їх обов’язки. Богодухівська ОДПІ приділяє особливу увагу реалізації та забезпеченню прав людини та правозахисної діяльності в органах ДФС. Фахівцями інспекції здійснюється цілий комплекс спрямованих на це заходів. Так, платникам надаються консультації з питань податкового законодавства як безпосередньо в інспекції, так і в телефонному режимі, проводяться зустрічі, семінари тощо. Також в інспекції здійснюється особистий прийом громадян керівництвом, відповідно до затвердженого графіку, згідно якого попередній запис на прийом проводиться за 10 робочих днів та особистий прийом громадян посадовими особами структурних підрозділів ОДПІ попередній запис на прийом проводиться за 5 робочих днів за телефонами (0258)3-23-33. Графіки прийому громадян розміщено на інформаційному стенді в ЦОП. З метою ознайомлення платників податків із наданими їм чинним законодавством правами, інспекцією здійснюються численні публікації в друкованих ЗМІ, розміщується інформація на телебаченні та інтернет-сайтах, сайті Богодухівської міської ради, інформаційних стендах в ЦОПі. Водночас, однією із найпопулярніших форм практичної реалізації прав платників податків є проведення сеансу телефонного зв’язку «Гаряча лінія», під час якої громадяни мають змогу отримати відповіді на питання, що їх найбільше цікавлять. Зокрема, з початку 2015 року проведено 40 таких сеансів телефонного зв'язку. Найчастіше запитувачі зверталися з питань оподаткування податку на додану вартість, податку на прибуток, єдиного соціального внеску, спадщини, отримання податкової знижки, застосування податкової соціальної пільги та інш. Право людини на звернення до органів влади передбачено ст.40 Конституції України. Звернення – це спосіб відновлення порушеного права громадянина через подання до органів державної влади і місцевого самоврядування заяв, клопотань, пропозицій, зауважень та скарг. Відповідно до Закону України «Про звернення громадян» кожен громадянин має право направляти до органів фіскальної служби як індивідуальні, так і колективні письмові звернення. Звернення розглядаються та вирішуються в місячний термін від дня їх надходження, а ті, що не потребують додаткового вивчення, – не пізніше 15 днів від дня їх отримання. З початку року на розгляд до ОДПІ надійшло 9 письмоихі звернення громадян. На всі звернення надано відповіді у встановленому законодавством порядку. Фахівці інспекції інформують, що будь-яку консультаційну допомогу з питань податкового законодавства, розгляду звернень громадян можна отримати в Центрі обслуговування платників ОДПІ.