Для зняття з обліку, як платника акцизного податку, суб’єкту господарювання слід анулювати роздрібну ліцензію,- звертають увагу фахівці Богодухівської ОДПІ. Порядок обліку платників податків і зборів, затверджений наказом Мінфіну України від 09.12.11 р. №1588, не передбачає обов’язку та механізму окремого зняття з обліку суб’єкта господарювання, як платника акцизного податку.
Реєстрація суб’єкта господарювання платником акцизного податку здійснюється автоматично, під час подання ним декларації з акцизного податку. Тому платникові роздрібного акцизу фактично не потрібно зніматися з обліку, як платнику акцизного податку, оскільки окремої процедури взяття на облік він не здійснював. Для зняття з обліку достатньо подати до органу ДФС, що видав ліцензію на торгівлю підакцизними товарами, заяву в довільній формі (ч.29 ст.15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» від 19.12.95 №481/95-ВР). В документі слід обґрунтувати своє прохання анулювати ліцензію через припинення роздрібної торгівлі підакцизними товарами. Анулюють ліцензію й вважатимуть її недійсною з моменту одержання суб’єктом господарювання письмового розпорядження про таке анулювання від органу ДФСУ. З початку 2015 року надходження від платників податків Богодухівської ОДПІ з акцизного податку становлять 5,3 млн. грн.