Форум Богодухова

У Богодухівській ОДПІ відбувся черговий сеанс «гаряча лінія» на тему:«Декларування-2016». Заступник начальника інспекції Олена Губарева відповіла на актуальні питання щодо переваг подання звітності в електронному вигляді.

Пропонуємо до уваги найбільш актуальні питання, з якими абоненти звертались на «гарячу лінію»: Питання: Як забезпечуються конфіденційність і цілісність інформації при поданні звітності засобами телекомунікаційного зв’язку ? Відповідь: Відповідно до вимог Закону України від 22 травня 2003 року № 852-ІV «Про електронний цифровий підпис» електронний цифровий підпис за правовим статусом прирівнюється до власноручного підпису (печатки). Таким чином, використання надійних засобів ЕЦП, посилених сертифікатів відкритих ключів та застосування криптографічних механізмів шифрування даних, що передаються, є необхідними та достатніми умовами забезпечення конфіденційності та цілісності інформації підсистеми подання податкової звітності в електронному вигляді. Питання: Як запустити електронний кабінет платника податків ? Відповідь: Для запуску кабінету платника податків, необхідно мати встановлений Microsoft.NET 4.0 або вище, отримати сертифікат та приватний ключ. Для входу в Електронний кабінет платника податків необхідно ввести в адресне поле обраного браузера (можна використовувати web-браузери Internet Explorer, Mozilla Firefox, і Google Chrome) URL-адресу http://kpp.minrd.gov.ua або запустити сервіс Електронний кабінет платника на порталі Державної фіскальної служби (sfs.gov.ua). Після цього з’явиться екранна форма. Для запуску Кабінету необхідно натиснути на вкладку «Вхід у кабінет платника». Якщо для запуску Кабінету платника податків не використовується браузер Internet Explorer, то необхідно зберегти файл «cabinetRunner.exe» і відкрити його. Після запуску Кабінету платника податків з’явиться діалогове вікно для введення особистого електронного ключа і пароля користувача. Питання: Як сформувати реєстр податкових накладних в електронному вигляді? Відповідь: Реєстр податкових накладних формується на основі xml-файлів податкових накладних, які створено програмним забезпеченням по формуванню податкової звітності та збережено у директорії, вказаної в персональних настройках як шлях до збереження файлів, та на основі журналу збережених документів. Якщо xml-файли сформовані іншим програмним забезпеченням, їх необхідно скопіювати до вище названої директорії та виконати синхронізацію журналу. Після цього необхідно обрати пункт меню «Сервіс» - «Формування реєстру податкових накладних». Далі створюється документ, обравши пункт меню «Документ» – «Новий…». Для прискорення внесення даних бажано відмінити авторозрахунок, а після формування знову його включити. Далі заповнюємо документ і зберігаємо. З детальною інструкцією щодо створення реєстру податкових накладних можна ознайомитися на офіційному веб - порталі ДФС (sfs.gov.ua) у розділі «Електронна звітність». Питання: Як платнику дізнатися про реквізити додаткового електронного рахунку, відкритого Державною казначейською службою України суб’єкту спеціального режиму оподаткування ? Відповідь: Після надходження від Державної казначейської служби України повідомлень про відкриття електронних рахунків платника податку ДФС інформує такого платника про реквізити його електронних рахунків. Поряд з цим, ДФС впроваджено електронний сервіс для платників податку за формою (J/F1302301), скориставшись яким у платника податків є можливість за запитом отримати реквізити свого електронного рахунку та інформацію щодо залишку коштів на такому рахунку. Питання: Як формується та подається інформація щодо ЕЦП в електронному вигляді до автоматизованої системи «Єдине вікно подання електронної звітності»? Відповідь: Сервіс «Управління ЕЦП» надає можливість керівнику суб’єкта господарювання вносити до системи подання документів в електронному вигляді інформацію щодо сертифікатів відповідальних осіб (в межах строку дії сертифікату такої відповідальної особи). Також в повідомленні може бути надана інформація щодо нового сертифіката керівника (до закінчення строку дії попереднього сертифікату) або бухгалтера. Для формування та подання платниками інформації щодо ЕЦП в електронному вигляді до автоматизованої системи «Єдине вікно подання електронної звітності» розроблено новий електронний формат повідомлення за кодом J(F)1391102. До повідомлення додаються сертифікати відповідальних осіб, зазначених у такому повідомленні, та таке повідомлення підписується ЕЦП цих відповідальних осіб. Сформоване повідомлення обов’язково підписується керівником електронним цифровим підписом, сертифікат якого на момент отримання повідомлення вже наявний у системі подання документів в електронному вигляді як діючий сертифікат керівника платника податків.