Форум Богодухова

ДПІ інформує

Зусилля Міндоходів у 2013 році були спрямовані на підвищення ефективності контролю за виробництвом та обігом тютюнових виробів та інших підакцизних товарів, протидії незаконному обігу цієї продукції.

Що зроблено: На початку року була проведена реформа щодо регулювання ринку підакцизних товарів, змінені принципи справляння акцизу. - проведено реструктуризацію ставок акцизного податку на сигарети, а саме: збільшено специфічну ставку акцизного податку майже в півтора рази з одночасним зменшенням впливу адвалорної ставки вдвічі (з 25 до 12 відсотків); - запроваджено авансову сплату акцизного податку при придбанні марок акцизного податку виробниками тютюнової продукції; - передбачено поетапне збільшення мінімального акцизного податкового зобов’язання та специфічної ставки акцизного податку на сигарети з 2013 по 2015 роки із збереженням адвалорної ставки податку на рівні 12%. Запроваджені акцизні марки нового зразка із посиленим захистом, введене окреме маркування фільтрової, безфільтрової груп тютюнових виробів та імпортних виробів. Посилений контроль за внутрішнім ринком, проведена системна робота по його детінізації. Результати: Протягом року надходження акцизного податку збільшилися: • з вироблених на території України товарів - до 22,4 млрд. грн, що на 987 млн. грн. більше аналогічного періоду минулого року. • з ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції) - до 1,65 млрд.грн. (+255 млн.грн.). Виявлено 4 714 порушень суб’єктами господарювання вимог законодавства, що регулює виробництво та обіг спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів. Призупинено дію 15 527 ліцензій та анульовано 21 648 ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами, у тому числі анульовано 574 ліцензій за продаж алкогольних та тютюнових виробів неповнолітнім. З обігу вилучено 11,5 млн. пачок тютюнових виробів на суму більше 100 млн.грн. Це вдвічі більше, ніж минулого року. Перспектива: Автоматизація системи контролю за виробництвом та обігом тютюнових виробів через запровадження електронних акцизних марок, створення електронних акцизних постів. Розробка стратегії податкової політики у сфері підакцизних товарів за участі бізнесу у межах Ради з питань стимулювання інвестицій та підприємницької діяльності при Міністерстві доходів і зборів