Відповідно до норм Податкового кодексу України плата за землю – обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
При цьому підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки оформлений та зареєстрований відповідно до законодавства (п. 288.1 ст. 288 ПКУ).
Платники єдиного податку звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності, зокрема з податку на майно (в частині земельного податку). Зазначена преференція не стосується земельного податку за земельні ділянки, що не використовуються платниками єдиного податку першої – третьої груп для провадження господарської діяльності та платниками єдиного податку четвертої групи для ведення сільськогосподарського товаровиробництва (п.п. 4 п. 297.1 ст. 297 ПКУ).
А суб’єкти господарювання – платники єдиного податку, які уклали договори оренди землі з органами місцевого самоврядування, є платниками орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Про це повідомив виконуючий обов’язки першого заступника начальника ГУ ДФС у Харківській області Андрій Бєжанов під час брифінгу, присвяченого роботі слідчо-оперативних підрозділів у жовтні поточного року.
Як розповів керівник, співробітниками оперативного управління у рамках комплексу широкомасштабних заходів під умовною назвою «Акциз-2015»протягом жовтня з незаконного обігу вилучено підакцизної продукції на загальну суму 6,9 млн. грн., серед яких:
- спирту на суму 2,5 млн. грн.
- паливно-мастильних матеріалів на суму 4,3 млн. грн..
- алкогольних напоїв на суму 51 тис. грн.
- тютюнових виробів на суму 32 тис. грн..
Також Андрій Бєжанов проінформував, що за матеріалами працівників слідчо-оперативних підрозділів ГУ ДФС у Харківській області до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено відомості про 35 кримінальних правопорушень, 16 з яких – за «тяжкими» статтями.
«Так у жовтні, лише за лінією «організації викриття економічних злочинів» в ЄРДР зареєстровано 8 кримінальних проваджень, - зауважує посадовець, - крім цього, співробітники податкової міліції Харківщини припинили незаконну діяльність двох «конвертаційних центрів», загальний обіг яких, за попередніми підрахунками, складає близько 800 млн. грн.»
Окрім того, Андрій Бєжанов розповів і про здійснення контролю за використанням бюджетних коштів. Так, в сфері «державних закупівель» податківці виявили 3 порушення чинного законодавства, про що внесли відповідну інформацію до Єдиного реєстру досудових розслідувань.
Про це повідомили в Головному управлінні фіскальної служби області. Фахівці управління доходів і зборів з фізичних осіб під час перевірки підприємця, який у Харкові надавав послуги громадського харчування під відомою торгівельною маркою, виявили 13 офіційно неоформлених співробітників.
Як розповідають у податковому відомстві, перевірка проводилась за скаргою, що надійшла до фіскальної служби регіону щодо виплати заробітної плати у «конвертах» власником мережі закладів громадського харчування своїм співробітникам. Коли ж податківці прийшли з перевіркою, то прямо на місці, так би мовити «не відходячи від каси», було виявлено робітників, з якими скнаристий хазяїн не заключив трудового договору, маючи на меті зекономити на податках. Така ситуація повторилась у трьох закладах, власником яких і був чоловік. Надати пояснення щодо виявлених правопорушень підприємець не зміг.
Усю інформацію для контролю та вжиття заходів в межах повноважень податківці передали до Управління з питань праці, Пенсійного фонду, Центру зайнятості, прокуратури та міліції.
Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров презентував комплексне комп’ютерне тестування професійних та особистісних якостей працівників ДФС в рамках відбору фахівців у службу за новою процедурою. До проведення тестування були залучені провідні спеціалісти – консорціум HR-експертів, які мають досвід роботи як з бізнесом, так і з державними установами.
«Найближчим часом тестування пройдуть працівники Центрального апарату. У подальшому результати тестування, разом з іншою важливою інформацією про професійну діяльність співробітників служби, стануть базою для прийняття кадрових рішень», – зазначив Роман Насіров.
У тестуванні використані оригінальні методики двох міжнародних компаній: MIDOT та HUDSON. Воно складається з трьох основних блоків.
Перший – це тест на благонадійність, під час якого оцінюватиметься рівень чесності та щирості тестованого, його готовність дотримуватися встановлених правил і процедур, рівень толерантності в обслуговуванні внутрішніх і зовнішніх клієнтів.
Другий – опитування щодо особистісних якостей, що надасть цілісний опис особистості за п'ятьма основними чинникам – емоційна стабільність, відкритість до спілкування, широта мислення, готовність надавати допомогу і підтримку, а також відповідальність.
Третій – оцінка професійних навичок, необхідний в роботі в залежності від рівня займаної посади.
Після тестування працівників центрального апарату заплановано проведення тестування працівників ДФС і в регіонах.
Нагадуємо, що у рамках оптимізації роботи служби передбачено планове, за дорученням Кабінету Міністрів України, скорочення працівників на рівні 30 відсотків. З огляду на це, в ДФС мають залишитися справжні професіонали, а також залучатися молоді кадри, які готові швидко вчитися та працювати на майбутнє країни.
При сплаті податків, зборів та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) до бюджету платник податків заповнює поле «Призначення платежу» розрахункового документа з урахуванням вимог Порядку заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.07.2015 № 666, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 12.08.2015 за № 974/27419 (далі – Порядок).
Порядком передбачено, що поле «Призначення платежу» розрахункового документа заповнюється таким чином:
поле № 1 – друкується службовий код (знак) ”*” (ознака платежу);
поле № 2 – друкується розділовий знак ”;” та код виду сплати (формат ссс - тризначне число);
поле № 3 – друкується розділовий знак ”;” та один з нижченаведених реквізитів:
1) код клієнта за ЄДРПОУ (доповнюється зліва нулями до восьми цифр, якщо значущих цифр менше 8);
2) реєстраційний номер облікової картки платника податків (завжди має 10 цифр) або серія та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які мають відмітку у паспорті про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта);
3) реєстраційний (обліковий) номер платника податків, який присвоюється контролюючими органами (завжди має 9 цифр);
поле № 4 – друкується розділовий знак ”;” та роз’яснювальна інформація про призначення платежу в довільній формі.
У разі сплати платежу до бюджету в іноземній валюті обов’язково вказується код класифікації доходів бюджету.
У разі здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість (далі – ПДВ), повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до бюджету за висновками територіальних органів ДФС, поля № 5 та № 6 заповнюються таким чином:
поле № 5 – друкується розділовий знак ”;” та дата висновку, на підставі якого здійснюється відшкодування ПДВ або повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до бюджету (формат – ДД.ММ.РРРР). Платником податків поле № 5 не заповнюється;
поле № 6 – друкується розділовий знак ”;” та номер висновку, на підставі якого здійснюється відшкодування ПДВ або повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до бюджету. Платником податків поле № 6 не заповнюється;
поле № 7 – друкується розділовий знак ”;”.
При заповненні полів не допускаються пропуски (пробіли) між словами та службовими знаками (п. 2 Порядку).
Сплата за кожним видом платежу та за кожним видом сплати має оформлятися окремим документом на переказ (п. 6 Порядку).