Форум Богодухова

ДПІ інформує

Нещодавно відбувся сеанс телефонного зв’язку "гаряча лінія”. Відповіді на актуальні питання застосування спрощеної системи оподаткування для фізичних осіб-підприємців, детінізації доходів та упередження фактів виплати заробітної плати в «конвертах», порядку розгляду звернень громадян та сервісів Міндоходів надавала начальник управління доходів і зборів фізичних осіб Т.В. Ладуренко. Пропонуємо їх Вашій увазі.

Яка передбачена відповідальність за неведення або неналежне ведення книги обліку доходів та книги обліку доходів та витрат ФОП - платником ЄП? До фізичних осіб – підприємців – платників єдиного податку, які не ведуть або ведуть з порушенням облік доходів та витрат, застосовується відповідальність у вигляді адміністративного штрафу. Крім того, за не оприбуткування (неповного та /або несвоєчасного) готівки в книзі обліку доходів та книзі обліку доходів та витрат територіальні органи Міндоходів застосовують штрафні санкції відповідно до вимог Указу Президента України від 12 червня 1995 року № 436/95-ВР «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки» у п’ятикратному розмірі неоприбуткованої суми. Чи є підставою для відмови у видачі свідоцтва платника єдиного податку невідповідність вказаних у заяві видів діяльності видам діяльності, зазначеним в реєстраційній картці фізичної особи - підприємця? Невідповідність видів діяльності, вказаних у заяві про застосування спрощеної системи оподаткування, видам діяльності, які зазначенні в реєстраційній картці фізичної особи – підприємця, не є підставою для відмови у видачі свідоцтва платника єдиного податку. Чи підлягає поверненню та в які терміни Свідоцтво платника єдиного податку в разі відмови підприємцем від застосування спрощеної системи, або його анулювання органом доходів і зборів? Так. Анульоване свідоцтво платника єдиного податку підлягає поверненню до органу державної податкової служби, який його видав, протягом 10 днів з дня анулювання. Чи повинен платник податків повідомляти органи доходів і зборів про отримання або знищення печатки? Ні. Нормативно-правові акти з питань оподаткування не передбачають обов’язку платника податків повідомляти органи доходів і зборів про отримання або знищення печатки. Разом з тим форми документів, які подаються до органу доходів і зборів (заяви, повідомлення, податкові декларації тощо), передбачають засвідчення підпису платника податків – фізичної особи або посадової особи – юридичної особи печаткою платника податків (за наявності). Підприємець на загальній системі оподаткування несвоєчасно та не в повному обсязі сплатив до бюджету авансові платежі з податку на доходи фізичних осіб. Яка за це передбачена відповідальність ? У разі якщо платник податків не сплачує суми самостійно визначеного грошового зобов’язання протягом строків, визначених Податковим кодексом України, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу. Хто є відповідальним за перерахування податку на доходи фізичних осіб до бюджету, у разі якщо податковий агент при виплаті доходу фізичній особі не нараховував і не утримував податок? Відповідно до пп.168.1.1 п.168.1 ст.168 Податкового кодексу податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в ст.167 ПКУ. Згідно із пп.168.1.2 п.168.1 ст.168 ПКУ податок сплачується (перераховується) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Враховуючи вищевикладене, відповідальним за сплату (перерахування) до бюджету податку на доходи фізичних осіб є податковий агент.