Представниками бізнесу, які перебувають на обліку в Богодухівської ОДПІ, і які обрали спрощену систему оподаткування, з початку 2015 року до місцевого бюджету сплатили понад завдання 3 млн 80 тис. грн єдиного податку. Зокрема в жовтні надійшло 3,8 млн. грн., – про це повідомила в.о. начальника ОДПІ – начальника Наталія Костенко.
Від юридичних осіб надійшло 11,0 млн. грн єдиного податку, фізичні особи-підприємці сплатили 6,7 млн. грн єдиного податку.
Нагадуємо, що Статтею 295 Податкового кодексу України встановлено, що платники єдиного податку першої і другої груп сплачують єдиний податок у вигляді авансових внесків не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця, або можуть здійснити сплату єдиного податку авансовим внеском за весь податковий (звітний) період (квартал, рік), але не більш як до кінця поточного звітного року.
Отже, платникам першої-другої груп єдиного податку, у зв’язку із зміною розміру мінімальної заробітної плати, сума єдиного податку за фіксованою ставкою, що підлягає сплаті до бюджету, розраховується від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня податкового (звітного) року, і не підлягає зміні протягом року.
Громадська організація має право вести підприємницьку діяльність та отримувати дохід від неї. Проте такий дохід не може бути розподілений між засновниками та членами громадської організації і має бути спрямований виключно на досягнення мети громадської організації.
Якщо непідприємницька організація є громадським об'єднанням, утвореним з урахуванням вимог Закону України від 22 березня 2012 року № 4572-VI «Про громадські об’єднання», то така організація може скористатися правом для отримання статусу неприбуткової організації за умови, що метою її діяльності не може бути одержання і розподіл прибутку серед засновників, членів органів управління, інших пов'язаних з ними осіб, а також серед працівників таких організацій.
Підпунктом 133.1.1 п. 133.1 ст. 133 Податкового кодексу встановлено, що не є платниками податку на прибуток:
1) бюджетні установи;
2) громадські об'єднання, політичні партії, релігійні, благодійні організації, пенсійні фонди, метою яких не може бути одержання і розподіл прибутку серед засновників, членів органів управління, інших пов'язаних з ними осіб, а також серед працівників таких організацій.
З метою оподаткування центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, веде реєстр всіх установ та організацій, які зазначені у підпунктах 1 та 2 цього підпункту.
Такі установи та організації не є платниками податку на прибуток лише після їх внесення до Реєстру неприбуткових організацій та установ контролюючими органами в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.
Законом від 17 липня 2015 року №652 встановлено, що Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення та виключення неприбуткових підприємств, установ та організацій з Реєстру визначає Кабінет Міністрів України.
При цьому до затвердження Кабінетом Міністрів України такого Порядку діє Положення про Реєстр неприбуткових установ та організацій, затверджене наказом Міністерства фінансів України від 24 січня 2013 року №37.
Детальніше читайте у листі ДФС України від 10.08.2015 № 16782/6/99-99-19-02-02-15, з яким ви можете ознайомитись на веб-сайті Інформаційно-аналітичного журналу «Вісник. Право знати все про податки і збори». Лист знаходиться за посиланням:http://www.visnuk.com.ua/ua/pubs/id/8724.
Платники єдиного податку першої і другої груп, які не використовують працю найманих осіб, на час відпустки, звільняються від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця на рік, а також на період хвороби, підтвердженої копією листка (листків) непрацездатності, якщо вона триває 30 і більше календарних днів.
Як бачимо, норми Податкового кодексу України наголошують саме на використанні праці найманого працівника. Відповідно, якщо найманий працівник знаходиться у відпустці для догляду за дитиною, то платник єдиного податку його працю не використовує. Крім того, при розрахунку загальної кількості осіб, які перебувають у трудових відносинах з фізособою-єдинником, не враховуються наймані працівники, які перебувають у відпустці у зв’язку з вагітністю і пологами та у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею передбаченого законодавством віку.
З огляду на вищезазначене, фізична особа-підприємець-платник єдиного податку першої та другої групи може скористатися правом на відпустку, якщо має одного найманого працівника, який перебуває у відпустці у зв’язку з вагітністю і пологами або у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею передбаченого законодавством віку, при наявності належним чином оформлених документів (із обов’язковим зазначенням у заяві на отримання відпустки відомостей про перебування у декретній відпустці такого найманого працівника).
Зазначена норма передбачена пп.291.4.1 п. 291.4 ст. 291 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями.
Податковий розрахунок – документ, який свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
У разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених ст. 102 ПКУ) платник податків самостійно виявляє помилки, що містяться у раніше поданого ним розрахунку, він зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок за формою чинною на час подання уточнюючого розрахунку.
Уточнюючий податковий розрахунок подається у разі необхідності проведення коригувань податкового розрахунку після закінчення строку його подання та може подаватися як за звітний період так і за попередні періоди.
У разі подання уточнюючого податкового розрахунку у клітинці «Уточнюючий» проставляється відмітка, порядок заповнення звітного нового та уточнюючого податкових розрахунків є однаковим.
Звітний новий та уточнюючий податкові розрахунки подаються на підставі інформації з попередньо поданого податкового розрахунку і містять інформацію лише за рядками й реквізитами, які уточнюються. Для заповнення також використовується інформація з повідомлень про виявлені помилки, які відправляються контролюючими органами до податкового агента.
Коригування показників розділу I:
– для виключення одного помилкового рядка з попередньо введеної інформації потрібно повторити всі графи такого рядка і у графі 9 указати «1» – на виключення рядка;
– для введення нового або пропущеного рядка потрібно повністю заповнити всі його графи і у графі 9 указати «0» - на введення рядка;
– для заміни одного помилкового рядка іншим потрібно виключити помилкову інформацію відповідно до абзацу другого цього пункту та ввести правильну інформацію відповідно до абзацу третього цього пункту, тобто повністю заповнити два рядки, один з яких виключає попередньо внесену інформацію, а другий вносить правильну інформацію. У такому разі в першому рядку в графі 9 указується «1» – рядок на виключення, а в другому – «0» – рядок на введення.
Коригування показників розділу II:
підрозділ «Оподаткування процентів»:
– для виключення помилкового рядка з попередньо введеної інформації у рядку «Оподаткування процентів – виключення**» потрібно повторити всі графи помилкового рядка, а в рядку «Оподаткування процентів» відобразити правильну інформацію;
підрозділ «Оподаткування виграшів (призів) у лотерею»:
– для виключення помилкового рядка з попередньо введеної інформації у рядку «Оподаткування виграшів (призів) у лотерею – виключення***» потрібно повторити всі графи помилкового рядка, а в рядку «Оподаткування виграшів (призів) у лотерею» відобразити правильну інформацію;
підрозділ «Військовий збір»:
– для виключення помилкового рядка з попередньо введеної інформації у рядку «Військовий збір - виключення****» потрібно повторити всі графи помилкового рядка, а в рядку «Військовий збір» відобразити правильну інформацію.
Форма (№ 1ДФ) та Порядок Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13 січня 2015 року № 4.
Згідно абзацу 2 п.46.6 ст.46 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI зі змінами та доповненнями до визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення.
З урахуванням зазначеної норми, звертаємо увагу фізичних осіб – платників єдиного податку 3 групи, що декларація за 3 квартал 2015 року подається за діючою формою, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 21 грудня 2011 року № 1688 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 07 листопада 2012 року № 1159, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 28 листопада 2012 року за № 1998/22310).
У зв’язку із зміною з 01.01.2015 року розміру ставок єдиного податку для платників спрощеної системи 3 групи, підприємці при заповненні декларації зазначають дохід, що оподатковується за ставкою 2 або 4 відс., у рядках, в яких передбачено відображення доходу за ставкою 3 або 5 відсотків відповідно, аналогічно зазначається сума податку.
Крім того, інформуємо про прийняття нормативно – правових актів, що безпосередньо стосуються адміністрування єдиного податку, які набрали чинності з 28 липня 2015 року, а саме:
- наказ Міністерства фінансів України від 19.06.2015 №578 «Про затвердження форм податкових декларацій платника єдиного податку», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 07.07.2015 за №800/27245, (далі - наказ 578), яким внесено зміни до форми податкової декларації платника єдиного податку – фізичної особи - підприємця у зв’язку з оптимізацією груп платників єдиного податку – фізичних осіб з 01.01.2015р.;
- наказ Міністерства фінансів України від 19.06.2015 №579 «Про затвердження форм книги обліку доходів і книги обліку доходів і витрат та порядків їх ведення», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 07.07.2015 за №799/27244, (далі – наказ 579).
З огляду на вищезазначене, звертаємо увагу, що форма податкової декларації платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця, затверджена наказом 578, буде використовуватись такими платниками для складання звітності за 2015 рік починаючи з 01.01.2016.
З метою забезпечення єдиного підходу при поданні звітності за 2015 рік платниками єдиного податку – фізичними особами першої та другої групи та з урахуванням зручностей при адмініструванні єдиного податку, вказана форма декларації, яка затверджена наказом 578 також рекомендована для подання платниками за річний податковий (звітний) період – 2015 рік.
Разом з тим, повідомляємо, що платники єдиного податку - фізичні особи не зобов’язані перереєстровувати книги обліку доходів і книги обліку доходів і витрат, так як згідно п.5 наказу 579 книги, зареєстровані до набрання чинності цим наказом, діють до їх закінчення.
Надходження від ФОП з початку року єдиного податку становлять майже 6,8 млн.грн.