Богодухівська ОДПІ наголошує, що відповідно до вимог Податкового кодексу України фізичні особи-підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, ведуть книгу обліку доходів, у якій щоденно, за підсумками робочого дня, відображають отримані доходи.
Форми книг та Порядок ведення книги обліку доходів платників єдиного податку першої і другої груп та платників єдиного податку третьої групи, які не є платниками податку на додану вартість, а також книги обліку доходів і витрат платників єдиного податку третьої групи, які є платниками ПДВ та Порядок їх ведення затверджено наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2015 N 579.
Статтею 292 Податкового кодексу встановлено порядок визначення доходів та їх склад для платників єдиного податку першої-третьої груп.
Зокрема, пунктом 292.6 статті 292 акцентовано увагу платників, що датою отримання доходу платника єдиного податку є дата надходження коштів платнику єдиного податку у грошовій (готівковій або безготівковій) формі, дата підписання платником єдиного податку акта приймання-передачі безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг). Для платника єдиного податку третьої групи, який є платником податку на додану вартість, датою отримання доходу є дата списання кредиторської заборгованості, за якою минув строк позовної давності.
При цьому відповідно до статті 1641 Кодексу України про адміністративне правопорушення до фізичних осіб - підприємців - платників єдиного податку, які не ведуть або ведуть з порушенням облік доходів та витрат, застосовується відповідальність у вигляді адміністративного штрафу, зокрема попередження або накладення штрафу у розмірі від трьох до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Дії, передбачені частиною першою статті 164 КУпАП, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі від п'яти до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (Лист ДФС України від 28.09.2015 № 9032/Г/99-99-17-02-02-14).
Богодухівська ОДПІ доводить до відома роботодавців, що до компетенції ДФС України належить надання консультацій виключно з питань адміністрування єдиного внеску, зокрема, нарахування та сплати ЄСВ. Окрім цього, органи ДФС уповноважені лише на приймання від суб’єктів господарювання повідомлення про прийняття працівника на роботу, проте не регулюють питання трудових відносин, встановлених статтею 24 Кодексу законів про працю України.
Повідомляємо, що державний нагляд та контроль за додержанням законодавства про працю юридичними особами незалежно від форми власності та фізичними особами – підприємцями, які використовують найману працю, здійснює Міністерство соціальної політики України.
Комітет Верховної Ради з питань податкової та митної політики зареєстрував на сайті парламенту проект закону №3357 про внесення змін до Податкового кодексу щодо податкової лібералізації.
Зокрема, цим законопроектом запропоновано наступні зміни в частині адміністрування податків:
– запровадження електронного кабінету платника податків – он-лайн доступ платників податків до управління особовим рахунком (облік платежів, авансів, переплат, заліки, податковий борг);
– перехід до нової системи апеляційних оскаржень платниками рішень контролюючих органів – другий рівень апеляцій переміщується до Міністерства фінансів України;
– запровадження інституту податкових консультантів з використанням досвіду Польщі та Німеччини як найбільш вдалого (допомога у сплаті податків, складанні звітності, представлення інтересів платника у суді та податкових органах);
– реалізація адміністративної реформи – розділення функцій "формування" та "реалізації" державної фіскальної політики: Міністерство фінансів стає єдиним центром прийняття управлінських рішень у сфері бюджетно-фіскальної політики, зокрема, у сферу відповідальності Міністерства фінансів переходять: функції аналізу та прогнозу сплати податків; блок інформаційного забезпечення – бази даних, окрім реєстрів (як результат – неможливість викривлення податкової інформації); політика обліку платників та планування їх перевірок; рівень касації скарг (право на скасування рішень контролюючих органів);
– контролюючі органи не мають будь-якої законодавчої та нормативної ініціативи та діють виключно за правилами та процедурами розробленими Міністерством фінансів;
– "демілітаризація" податкового контролю – ліквідація податкової міліції та створення у лавах Міністерства фінансів нового правоохоронного органу Служби фінансових розслідувань;
– перехід до нової структури фіскальних органів: податкові інспекції зможуть здійснювати лише сервісні функції та не матимуть функцій податкового контролю.
Комітет Верховної Ради з питань податкової та митної політики зареєстрував на сайті парламенту проект закону №3357 про внесення змін до Податкового кодексу щодо податкової лібералізації.
Зокрема, цим законопроектом запропоновано наступні зміни в частині адміністрування податку на прибуток підприємств:
– прогресивна реформація об'єкту оподаткування: розподілений прибуток та прирівняні до нього платежі;
– зниження базової ставки податку до 15% (чинна 18%);
– податковий період – календарний рік;
– сума податку, сплачена протягом року, враховується при визначенні суми податку за підсумками року;
– чіткі перехідні положення – накопичені переплати з податку на прибуток станом на 01.01.2016 року враховуються у зменшення суми податку на прибуток у наступних звітних періодах;
– оподатковується розподілений прибуток у вигляді нарахованих дивідендів, що виплачується на користь: фізичних осіб, неплатників податку на прибуток, нерезидентів;
– оподатковуються прирівняні до розподілу прибутку платежі та суми:
• перевищення порогу обмеження щодо сум процентів за борговими зобов'язаннями від нерезидента – пов'язаної особи (перевищення 50% максимального розміру ставки НБУ за зовнішніми запозиченнями - правила “тонкої капіталізації”);
• суми перевищення цін над договірною ціною по операціях з пов'язаними особами та нерезидентами, що розташовані в низькоподаткових юрисдикціях і офшорних зонах;
– суми роялті (100%) на користь:
• нерезидентів, що розташовані в низькоподаткових юрисдикціях (офшори);
• нерезидентів, які не є бенефіціарним (фактичним) отримувачем (власником) роялті;
• нерезидентів, що не підлягають оподаткуванню у відношенні роялті в державі, резидентами якої вони є;
• осіб, які сплачують податок на прибуток у складі інших податків (крім фізичних осіб);
• осіб, які звільнені від сплати податку на прибуток або сплачують цей податок за нижчою ставкою.
– суми перевищення 0,5% від доходу платника, що були сплачені на користь неприбуткової організації;
– суми (100%) виплат на страхування (перестрахування) страховиків – резидентів на користь страховиків-нерезидентів (крім договорів обов'язкового страхування, “Зелена карта”, договорів страхування пасажирських перевезень цивільної авіації, а також договорів з страховиками-нерезидентами рейтинг надійності (стійкості) яких відповідає вимогам встановленим регулятором);
– сума перевищення звичайних цін над договірною при здійснені операцій з продажу неплатникам податку на прибуток, в тому числі тим хто застосовує спрощену систему оподаткування;
– для неприбуткових організацій збережено діючі критерії щодо статусу їх неприбутковості (нецільове використання коштів неприбуткової організації - втрата статусу неприбутковості).
Відповідно до Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 22.09.2014 № 957 (далі – Порядок), податкова накладна складається за щоденними підсумками операцій (якщо податкова накладна не була складена на ці операції), зокрема, у разі:
здійснення постачання товарів/послуг за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником податку), розрахунки за які проводяться через касу/реєстратори розрахункових операцій або через банківську установу чи платіжний пристрій (безпосередньо на поточний рахунок постачальника);
виписки транспортних квитків, готельних рахунків або рахунків, які виставляються платнику податку за послуги зв'язку, інші послуги, вартість яких визначається за показниками приладів обліку, що містять загальну суму платежу, суму податку та податковий номер постачальника (продавця), за винятком тих, форма яких встановлена міжнародними стандартами;
надання платнику податку касових чеків, що містять суму поставлених товарів/послуг, загальну суму нарахованого податку (з визначенням фіскального та податкового номерів постачальника).
Так, згідно з Порядком у верхній лівій частині податкової накладної, яка складається за щоденними підсумками операцій, робиться відповідна помітка «X» та зазначається тип причини «11», у рядку «Особа (платник податку) – покупець» зазначається «Неплатник», а у рядку «Індивідуальний податковий номер покупця» відображається умовний ІПН «100000000000».
В податковій накладній, яка складається за щоденними підсумками операцій, у разі здійснення постачання товарів/послуг за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником ПДВ), обсяг операцій, відображених в касових чеках, надрукованих протягом дня, зазначається загальною сумою, що відповідає фактичній сумі виторгу, яка відображена у Z-звіті.
Для операцій, що оподатковуються або звільнені від оподаткування, складаються окремі податкові накладні, тобто при одночасному постачанні одному отримувачу (покупцю) як оподатковуваних товарів/послуг, так і таких, що звільнені від оподаткування, постачальник (продавець) складає окремі податкові накладні.
Більш детально з цим роз’ясненням можна ознайомитися у листі ДФС України від 13.10.2015 №21637/6/99-95-42-01-15.