Згідно вимог Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755 - VІ із змінами та доповненнями, боржники з єдиного соціального внеску сплачують податковий борг одночасно зі штрафними санкціями за несвоєчасну сплату, а при відсутності коштів на сплату боргу в заставу потрапляє рухоме та нерухоме майно боржника, яке в подальшому реалізується в рахунок погашення боргів.
Богодухівська ОДПІ наголошує боржникам-підприємцям на тому, що одним із джерел погашення боргів перед державою є його особисте майно. Відповідно до статті 6 Закону України «Про порядок виїзду з України і в’їзду в Україну громадян України» до боржників як підприємців так і посадових осіб підприємств вживаються заходи щодо тимчасових обмежень у праві виїзду за межі країни.
Станом на 05.11.2015 заборгованість платників Богодухівської ОДПІ зі сплати ЄСВ становила 1,8 млн.грн. (в т.ч. 1,5 млн.грн. по юридичним особам та 0,3 млн.грн. по фізичним особам).
Богодухівська ОДПІ нагадує, що на веб-порталі ДФС України працює он-лайн сервіс «Реєстр страхувальників», завдяки якому платники ЄСВ можуть оперативно отримати дані про взяття на облік, реєстраційний номер платника єдиного внеску та його клас професійного ризику виробництва.
Для отримання інформації з Реєстру страхувальників достатньо знати ім’я, прізвище та по батькові платника, його податковий номер або серію та номер паспорта
Відповідно до діючого законодавства для роботодавців, які створюють нові робочі місця, передбачено отримання компенсації частини фактичних витрат, пов`язаних зі сплатою єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, у розмірі 50 % суми нарахованого єдиного внеску за кожну особу, працевлаштовану на нове робоче місце.
Інформація про новостворені робочі місця відображається у щомісячній звітності згідно форми Додатка 4 « Звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів».
«Нове робоче місце» – це робоче місце, яке створене у зв’язку із створенням нового суб’єкта господарювання (крім того, що створений шляхом припинення) або збільшенням штатної чисельності працівників за умови відсутності скорочення (зменшення) середньомісячної чисельності за попередні 12 місяців, а також створене шляхом модернізації або зміни технології виробництва, що потребують нових знань, навичок та вмінь працівника.
При заповненні звіту за формою Додаток 4 роботодавцю необхідно пам`ятати наступне.
В Таблиці 5 «Відомості про трудові відносини осіб» зазначається дата створення нового робочого місця (штатної одиниці), на яке у звітному періоді працевлаштований даний працівник. Показник заповнюється у разі працевлаштування особи на нове робоче місце. При цьому, дата (число, місяць та рік) створення може не співпадати з датою початку трудових відносин.
В Таблиці 6 «Відомості про нарахування заробітної плати (доходу) застрахованим особам» зазначається ознака нового робочого місця. Ставиться позначка “Х” – у разі працевлаштування даної особи на нове робоче місце.
Крім того, роботодавець при заповненні Таблиці 1 додатку 4 “Нарахування єдиного внеску” зазначає кількість створених нових робочих місць у звітному періоді. Показник зазначається один раз і лише тоді, коли на підприємстві створено нове робоче місце.
Просимо страхувальників відповідально ставитися до відображення в звітності показника «Нове робоче місце».
Богодухівська ОДПІ інформує, що відповідно до Податкового кодексу України земельний податок - це обов’язковий платіж, який справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), та землекористувачів, а платниками орендної плати - є орендарі земельних ділянок.
В поточному році податкові повідомлення – рішення отримали понад 21 тисяча громадян Миргорородщини, але на сьогодні не всі розрахувалися з державою по сплаті податку за землю.
Нагадуємо, несплата податку тягне за собою нарахування штрафних санкцій в розмірі: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; понад 30 календарних днів, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу. Крім того, в разі несплати податку борг буде стягуватися виконавчою службою за рахунок майна громадян – боржників.
Богодухівська ОДПІ інформує, що 16 жовтня 2015 року набув чинності наказ Міністерства фінансів України від 31.08.2015 № 747 "Про затвердження Змін до Порядку обліку платників податків і зборів та Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість".
З метою удосконалення процедур обліку і реєстрації договорів про спільну діяльність та договорів управління майном, а також окремих положень нормативно-правових актів, наказом № 747 внесено відповідні зміни до Порядку обліку платників податків і зборів (наказ Мінфіну від 09.12.2011 № 1588) та Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість (наказ Мінфіну України від 14.11.2014 № 1130).
Зокрема, наказом № 747 встановлено, що уповноважені особи за договорами про спільну діяльність та управителі майна за договорами управління майном
(у розумінні абзаців третього та четвертого пункту 1.7 розділу I Порядку обліку
№ 1588), які на дату набрання чинності цим наказом не зареєстровані платниками податку на додану вартість (у розумінні підпунктів 4, 5 пункту 180.1 статті 180 розділу V Податкового кодексу України), втратили ознаки платників податків за такими договорами:
- з 01 січня 2015 року, якщо вони не були зареєстровані як платники податку на додану вартість за такими договорами або анулювання їх реєстрації як платників податку на додану вартість за такими договорами здійснено раніше 01 січня 2015 року;
- з дати анулювання їх реєстрації як платників податку на додану вартість за такими договорами, якщо таке анулювання здійснене після 01 січня 2015 року.
Зняття зазначених у цьому пункті договорів з обліку в контролюючих органах здійснюється за самостійними рішеннями таких органів (без подання заяви) відповідно до пункту 11.34 розділу XI Порядку обліку № 1588.
Фізичні особи - підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, без використання праці найманих працівників, формують та подають звіт самі за себе один раз на рік до 10 лютого року, наступного за звітним періодом.
Звітним періодом є календарний рік.
При цьому, звіт не подається платниками єдиного податку, які є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.
Нагадаємо, форми та строки подання звітності передбачено наказом Міністерства фінансів України від 14 квітня 2015 року № 435.
Звіт подається за формою згідно таблиць 2, 4 додатку 5 «Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску» до «Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».