Законодавчо передбачено, що регіональними органами Державної фіскальної служби України формується і ведеться Державний реєстр фізичних осіб. В реєстр вносяться дані як про громадян України так і про іноземних громадян, що постійно проживають в Україні, - повідомляють вБогодухівській ОДПІ.
Для отримання картки платника необхідно заповнити заяву на підставі даних паспорта. Якщо виникає необхідність отримання номеру облікової картки неповнолітнім, то заповнити заяву може один із батьків при наявності свідоцтва про народження дитини та власного паспорта, що посвідчує його особу.
У випадку втрати або зіпсуванні картки, її відновлять при пред’явленні паспорта. Якщо ж виявлено розбіжності у даних прізвища або інших даних, виправлення неточностей проводять без зміни реєстраційного номера облікової картки, за заявою громадянина про необхідність коригування реєстраційних даних.
Громадяни несуть відповідальність за достовірність інформації що вноситься до Державного реєстру. При зміні особових даних, у громадян виникає обов’язок подавати регіональним органам ДФС відомості, які вносяться до облікової картки, такі як зміна прiзвища, імені, по батькові, місця проживання тощо. У разі зміни таких даних, впродовж 30 днів громадянину необхідно повідомити контролюючий орган за місцем проживання.
Номер облікової картки зберігається за громадянами протягом усього його життя.
Додатково повідомляємо, що Податковим кодексом передбачена можливість відмови від отримання номеру облікової картки через релігійні переконання. В такому разі облік платників податків здійснюється за номером та серією паспорта громадянина. Прийняти таке рішення може лише повнолітня особа, оскільки здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта можна після отримання паспорта громадянина України при досягненні нею 16-річного віку.
Зокрема, з початку поточного року понад 2550 громадян звернулись в ЦОП Богодухівської ОДПІ за даною послугою.
За «повторне» неподання звіту по єдиному внеску - штраф 1020 гривень
За неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності, передбаченої Законом «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», органом ДФС здійснюється накладення штрафу в розмірі 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (170 грн) за кожне таке неподання, несвоєчасне подання або подання не за встановленою формою.
Ті самі дії, вчинені платником єдиного внеску, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 60 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (1020 грн.) за кожне таке неподання, несвоєчасне подання або подання не за встановленою формою звітності, передбаченої цим Законом.
Повторним порушенням, за яке передбачено штраф в розмірі 60 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, буде неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності по ЄВ, за яке до такого платника протягом року вже було винесено рішення про застосування штрафних санкцій та його застосовано. З дати винесення фіскальним органом такого рішення починається відлік 365 днів (для високосного року – 366 днів) для визначення повторності правопорушення про застосування штрафних санкцій.
З початку року платники Богодухівської ОДПІ сплатили до бюджету 113,6 млн грн ЄСВ.
Дохід підприємця оподатковується військовим збором
Фізичні особи – підприємці, крім тих що обрали спрощену систему, за результатами звітного податкового року самостійно розраховують військовий збір у розмірі 1,5 відсотки чистого оподатковуваного доходу. Суму військового збору відображають в річній податковій декларації та сплачують в терміни передбачені для сплати податку на доходи фізичних осіб за відповідний період.
Першим звітним податковим періодом для нарахування військового збору з доходів фізичних осіб – підприємців є 2015 рік.
Термін сплати військового збору для фізичних осіб – підприємців – до 19 лютого 2016 року.
Нагадуємо, що платниками збору є:
- фізична особа - резидент, яка отримує доходи як з джерела їх походження в Україні, так і іноземні доходи;
- фізична особа - нерезидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні;
- податковий агент.
Ставка збору складає 1,5 відсотки об’єкта оподаткування.
При цьому, об’єктом оподаткування збором є доходи, визначені статтею 163 Податкового кодексу, зокрема: загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід; доходи з джерела їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання); іноземні доходи - доходи (прибуток), отримані з джерел за межами України.
Увага! Вам надали чек при покупці товару?..
З 01 січня 2015 року згідно Закону України від 28.12.2014 №71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» затверджено акцизний податок з роздрібного продажу підакцизних товарів (пиво, алкогольні напої, тютюнові вироби, нафтопродукти та інше паливо).
Оскільки, акцизний податок, є податком місцевим, то сплачені кошти зараховуються до місцевих бюджетів.
У вартість підакцизних товарів продавцем включено 5-ти відсотковий акцизний податок. Нагадуємо, що при покупці акцизного товару продавець зобов’язаний видавати чек. Однак, серед підприємців поширена практика, не надання чеків на товари, що підлягають оподаткуванню акцизним податком, що зменшує вірогідність сплати такого податку. Тому, шановні жителі міста і району, вимагайте від продавців чеки, щоб упевнитись, що сплачені вами кошти будуть задекларовані та надійдуть до місцевого бюджету, а не «осядуть» в кишенях недобросовісних підприємців.
Крім того, за порушення встановленого Законом України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі та громадського харчування та послуг» порядку проведення розрахунків, зокрема за невидачу покупцям документа, що засвідчує факт купівлі товару, ст.155-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачено штраф для осіб, які здійснюють розрахункові операції, тому просимо повідомляти Роменську ОДПІ про кожен факт відмови у наданні продавцями чеку.
Шановні покупці! Тільки в тісній співпраці Вас з Роменською ОДПІ ми зможемо наповнити місцевий бюджет та перестанемо збільшувати незаконні прибутки окремих підприємців.
Саме стільки військового збору сплачено жителями Богодухівського та Краснокутського районів до бюджету за 11 місяців 2015 року, що на 752,4 тисяч гривень більше від планового показника. Виконання індикативного показника забезпечено на 115%. Про це повідомила в.о. начальника Богодухівської ОДПІ Наталія Костенко.
Слід нагадати, що об’єктом оподаткування військовим збором є доходи у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами; виграшу в державну та недержавну грошову лотерею; виграшу гравця (учасника), отриманого від організатора азартної гри. Ставка збору становить 1,5 відсотка від об’єкта оподаткування.
Порядок нарахування, утримання та сплати (перерахування) збору до бюджету здійснюється у порядку, встановленому статтею 168 Податкового кодексу.
Законом України від 28 грудня 2014 року №71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» (далі - Закон № 71) та Законом України від 1 липня 2015 року №569-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій» (далі - Закон №569) внесено зміни до Податкового кодексу України (далі - ПКУ) і, зокрема, Закону України від 6 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі - Закон №265).
Метою змін до ПКУ та Закону №265 є удосконалення механізму їх застосування та запобігання можливим порушенням з боку суб'єктів господарювання, які здійснюють готівкові розрахунки за товари (послуги).
Абзац перший статті 3 Закону №265 викладено у такій редакції: «суб'єкти господарювання, які здійснюють операції в готівковій та/або безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу, зобов'язані:» і далі по тексту.
Зазначені зміни до Закону пов'язані з поширенням застосування програмно-технічних комплексів самообслуговування (далі - ПТКС) (у тому числі не тільки для переказу готівкових коштів, а також і для оплати товарів, послуг) та забезпеченням контролю за готівковим обігом.
Тобто з 01.01.2015 суб'єкти господарювання, які використовують ПТКС при розрахунках за реалізовані товари (надані послуги), повинні видавати покупцеві розрахунковий документ встановленої форми (фіскальний чек).
Пунктом 2 статті 3 Закону №265 передбачено, що суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або безготівковій формі, зобов'язані видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов'язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції.
Одночасно із Закону №265 виключено пункт 13 статті 9 щодо звільнення від застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі - РРО) та розрахункових книжок (далі - РК) при продажу товарів у системах електронної торгівлі (комерції), тобто мережі Інтернет.
Такі зміни викликані значним поширенням продажу товарів (послуг), замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, необхідністю захисту прав споживачів при отриманні недоброякісного товару (послуги) і створення можливості звернення до судових органів для захисту прав та унеможливленням обігу контрафактних та контрабандних товарів.
Детальніше про ці та інші зміни йдеться у листі ДФС України від 19.11.2015 №42704/7/99-99-22-07-03-17.
Відповідно до п. 188.1 ст. 188 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім збору на обов’язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв’язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб’єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).
Зауважимо, що база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг не може бути нижче ціни придбання таких товарів/послуг, база оподаткування операцій з постачання самостійно виготовлених товарів/послуг не може бути нижче їх собівартості, а база оподаткування операцій з постачання необоротних активів не може бути нижче балансової (залишкової) вартості за даними бухгалтерського обліку, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів - виходячи із звичайної ціни), за винятком:
- товарів (послуг), ціни на які підлягають державному регулюванню;
- газу, який постачається для потреб населення.
Отже, при безоплатному постачанні товарів/послуг база оподаткування ПДВ визначається на рівні не нижче ціни придбання товарів/послуг (для самостійно виготовлених товарів/послуг – не нижче їх собівартості).
Податкова накладна складається у день виникнення податкових зобов’язань продавця за формою та в порядку, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 22.09.2014 №957.
Пунктом 20 Порядку №957 визначено, якщо база оподаткування визначається відповідно до п. 188.1 ст. 188 ПКУ виходячи із ціни придбання товарів/послуг, собівартості самостійно виготовлених товарів/послуг або балансової (залишкової) вартості необоротних активів, тобто ціна придбання/собівартість/балансова (залишкова) вартість перевищує фактичну ціну (договірну вартість) постачання, постачальник (продавець) складає дві податкові накладні: одну – на суму, розраховану виходячи з фактичної ціни постачання, іншу - на суму, розраховану виходячи з перевищення ціни придбання/собівартості/балансової (залишкової) вартості над фактичною ціною.
У податковій накладній, яка складена на суму такого перевищення, робиться позначка (15 - Складена на суму перевищення ціни придбання товарів/послуг над фактичною ціною їх постачання; 17 - Складена на суму перевищення собівартості самостійно виготовлених товарів/послуг над фактичною ціною їх постачання; 16 - Складена на суму перевищення балансової (залишкової) вартості необоротних активів над фактичною ціною їх постачання). Така податкова накладна отримувачу (покупцю) не надається. При цьому у рядках такої податкової накладної, відведених для заповнення даних покупця, постачальник (продавець) зазначає власні дані.