Пунктом 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) визначено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік.
Форма Податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності), затверджена наказом Міністерства доходів і зборів України від 30.12.2013 № 865, використовується платниками до 01.01.2016. Починаючи з 01.01.2016 запроваджується форма податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності), затверджена наказом Міністерства фінансів України від 16.06.2015 № 560.
При поданні податкової декларації з плати за землю з невірно вказаним КОАТУУ, за місцезнаходженням земельної ділянки виникає факт неподання або несвоєчасного подання декларації і до такого платника податку застосовуються штрафні санкції.
Штрафні санкції за неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов’язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків) передбачені ст. 120 ПКУ.
Відповідно до п. 50.1 ст. 50 ПКУ якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених ст. 102 ПКУ) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених ст. 50 ПКУ), він зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.
Платник податків має право не подавати такий розрахунок, якщо відповідні уточнені показники зазначаються ним у складі податкової декларації.
Платник податків, який самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє факт заниження податкового зобов’язання минулих податкових періодів, зобов’язаний, за винятком випадків, установлених п. 50.2 ст. 50 ПКУ:
а) або надіслати уточнюючий розрахунок і сплатити суму недоплати та штраф у розмірі трьох відсотків від такої суми до подання такого уточнюючого розрахунку;
б) або відобразити суму недоплати у складі декларації з цього податку, що подається за податковий період, наступний за періодом, у якому виявлено факт заниження податкового зобов’язання, збільшену на суму штрафу у розмірі п’яти відсотків від такої суми, з відповідним збільшенням загальної суми грошового зобов’язання з цього податку.
Отже, при самостійному виявленні платником помилки, зокрема невірно вказано код органу місцевого самоврядування за місцезнаходженням земельної ділянки за КОАТУУ, у раніше поданій ним податковій декларації з плати за землю, такий платник повинен подати:
- за КОАТУУ, який вказано невірно - уточнюючу податкову декларацію з плати за землю, в якій відобразити до зменшення податкове зобов’язання по платі за землю без застосування штрафів, передбачених п. 50.1 ст. 50 ПКУ;
- за вірним КОАТУУ – річну податкову декларацію або щомісячні податкові декларації з плати за землю за типом «Звітна».
З початку року землекористувачі Богодухівського та Краснокутського районів сплатили до бюджету 16,6 млн грн плати за землю.
Згідно із пунктом 185.1 статті 185 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів/послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 ПКУ.
Нагадаємо, що під постачанням товарів визначено передачу права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі продаж, обмін чи дарування такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду. Постачанням товарів також вважаються фактична передача матеріальних активів іншій особі, якщо платник податку мав право на віднесення сум податку на додану вартість до податкового кредиту у разі придбання зазначеного майна чи його частини (безоплатна передача майна іншій особі; передача майна у межах балансу платника податку, що використовується у господарській діяльності платника податку для його подальшого використання з метою, не пов'язаною із господарською діяльністю такого платника податку; передача у межах балансу платника податку майна, що планувалося для використання в оподатковуваних операціях, для його використання в операціях, що звільняються від оподаткування або не підлягають оподаткуванню).
Оскільки вартість переведених в категорію непридатних для подальшої реалізації та переданих на повторну переробку товарних залишків при реалізації підприємством нової продукції включається до складу її вартості, збільшуючи при цьому базу оподаткування податком на додану вартість, та відшкодовується у складі такої вартості споживачами, передані на повторну переробку товарні залишки визнаються такими, що використані в господарській діяльності.
Разом з тим, операція з передачі платником непридатних для подальшої реалізації товарних залишків на повторну переробку з метою оподаткування ПДВ не розглядається як окрема операція з постачання товарів та не оподатковується податком на додану вартість.
Про це йдеться у листі Державної фіскальної служби України від 27.10.2015 № 22542/6/99-99-19-03-02-15.
З початку року землекористувачі Богодухівського та Краснокутського районів сплатили до бюджету 16,6 млн грн плати за землю. Зокрема, найбільше казна отримала від юридичних осіб – 12,1 млн грн. Інші 4,5 млн грн сплатили – фізичні особи.
Нагадаємо, що відповідно до Податкового кодексу України плата за землю – це загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
«Робота над легалізацією доходів займає вагоме місце у роботі ДФС та безпосередньо Богодухівської ОДПІ », - зазначає в.о. начальника Наталія Костенко.та зазначає, що офіційна заробітна плата – це соціальні гарантії для громадян та стабільні надходження в місцеві бюджети. Так, за 11 місяців поточного року в місцеві бюджети Богодухівського та Краснокутського районів надійшло податку на доходи фізичних осіб в сумі 51778,8тис. грн.
Постійне удосконалення обслуговування платників податків значно спростило процес відкриття та ведення бізнесу в Україні. Зокрема, нині можна зареєструвати бізнес всього за 24 години.
Так, наказом Міністерства фінансів України від 31.08.2015 № 747 внесено зміни до Порядку обліку платників податків і зборів і встановлено, що взяття на облік платників податків та передача до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців (далі – ЄДР) даних про взяття їх на облік у контролюючих органах здійснюється у день отримання відомостей з ЄДР.
Такими змінами забезпечено реєстрацію бізнесу протягом 24 годин.
Відомості, що містяться в Єдиному державному реєстрі, є відкритими і загальнодоступними, за винятком реєстраційних номерів облікових карток платників податків, відомостей про відкриття та закриття рахунків, накладення та зняття арештів на рахунки та майно.
Дані з ЄДР доступні через банери «Дані про взяття на облік платників податків» і «Реєстр страхувальників», розміщенні на офіційному порталі ДФС України.