Державна фіскальна служба України передала до Міністерства фінансів України проект Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо оподаткування деяких операцій з продуктами рослинного походження)». Мета запропонованих змін – ліквідація можливостей для мінімізації оподаткування та боротьба з податковим шахрайством під час здійснення операцій із залученням суб`єктів спеціального режиму оподаткування, які не сплачують ПДВ в бюджет, а залишають собі.
Останнім часом все більше застосовуються схеми мінімізації із залученням таких суб’єктів господарювання. Платники ПДВ експортують придбану у сільськогосподарських підприємств продукцію, яка раніше була закуплена останніми у населення. При цьому, вартість продукції необґрунтовано завищується, що дозволяє експортерам збільшити суми податкового кредиту, обсяги експортних операцій, які є одним з критеріїв на отримання бюджетного відшкодування в автоматичному режимі. Це призводить до формування неправомірних заявок на бюджетне відшкодування ПДВ, та як наслідок до втрат бюджету.
Найчастіше такі схеми застосовуються по операціях з продуктами рослинного походження, такими як: горіхи, гриби та ягоди.
Крім того, значна кількість суб’єктів господарювання, які провадять діяльність з експорту вказаних продуктів зазначають, що придбали горіхи або ягоди у фізичних осіб, які виростили їх на власних земельних ділянках, а тому їх доходи не підлягають оподаткуванню ПДФО.
Проте результати перевірок встановлюють факти закупки у фізичних осіб таких продуктів в обсягах, які практично неможливо виростити, зібрати безпосередньо фізичною особою на власних земельних ділянках, або взагалі фізично не можливо виростити на таких ділянках (лісові гриби, ягоди).
З метою уникнення втрат державного бюджету у зв’язку із застосуванням вказаних схем ДФС розроблено законопроект, яким пропонується:
1) не застосовувати звільнення від оподаткування ПДФО до доходів від продажу таких видів власної сільськогосподарської продукції як горіхи волоські, гриби та ягоди;
2) встановити наступне: якщо суб’єкт господарювання, який придбав у фізичної особи сільгосппродукцію безпосередньо (за дорученням) або через посередників, здійснює в подальшому експорт такої продукції, то доходи підлягають оподаткуванню ПДФО;
3) запровадити тимчасовий режим звільнення від оподаткування ПДВ операцій з такими продуктами рослинного походження як горіхи, гриби та ягоди.
У тридцяти трьох Центрах обслуговування платників, які діють у Харкові та області, протягом десяти місяців 2015 року платники податків отримали 177 110 послуг. У середньому щодня в ЦОПи за адмінпослугами звертається близько 680 громадян і представників бізнесу. Про це інформує Головне управління фіскальної служби області.
За словами фахівців сервісних центрів, найбільш популярними залишаються послуги видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки. Також багато суб’єктів господарювання звертається до ЦОПів для реєстрації книг обліку розрахункових операції й отримання довідки про відсутність заборгованості з платежів до бюджету, що контролюються органами фіскальної служби.
Окрім одержання адміністративних послуг, у Центрах обслуговування платників, фахівці можуть надати відвідувачам допомогу у поданні звітності, проконсультувати з питань застосування норм податкового законодавства і надати кваліфіковані роз’яснення щодо виконання податкових зобов’язань.
З повним переліком безоплатних адмінпослуг, що надаються через ЦОПи, можна ознайомитися на суб-сайті ГУ ДФС у Харківській області.
Речовину рослинного походження сіро-зеленого кольору громадянин України сховав у власній сумці, загорнувши у рекламні проспекти.
Під час проведення усного декларування він заявив про відсутність у нього предметів, що підлягають обов’язковому декларуванню, або предметів, заборонених до переміщення через митний кордон України.
Однак на транспортний засіб, в якому чоловік їхав в якості пасажира, спрацював службовий собака Майк. Після цього було проведено ретельний огляд автомобілю. За результатами якого, у багажному відділенні в сумці з особистими речами громадянина й було виявлено 3 паперових пакунки з «травкою» у подрібненому стані.
Таким чином чоловік вчинив дії, спрямовані на переміщення наркотичних засобів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю з використанням способу, що утруднює їх виявлення.
За даним фактом був складений протокол про порушення митних правил за частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.
Необхідною умовою реалізації політичних та соціально-економічних перетворень в Україні є поступове приведення системи митного контролю до рівня європейських стандартів. На теперішній час перед державою гостро стоїть питання пошуку нових підходів до організації митного контролю за зовнішньоекономічними операціями. За таких умов зростає роль та значення такої форми митного контролю як документальні перевірки суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності (далі – ЗЕД) після митного оформлення товарів, які на практиці отримали назву «митного аудиту».
Основним міжнародним документом у сфері митного контролю є Міжнародна конвенція про спрощення та гармонізацію митних процедур, яка була прийнята 18 травня 1973 року (далі – Кіотська конвенція), після підписання якої митний аудит почав активно розвиватися у світовому суспільстві. Однією з головних умов Кіотської конвенції для країн, що прагнуть увійти у Світову організацію торгівлі, та її членів є використання сучасних методів контролю на основі управління ризиками та методів митного контролю.
На виконання положень Конвенції в Україні було прийнято нову редакцію Митного кодексу України, який закріпив та врегулював на законодавчому рівні питання здійснення митного аудиту.
Розвиток та подальше функціонування системи митного аудиту за останні два роки зазнало кардинальних змін. За наслідками адміністративної реформи в країні було створено Державну фіскальну службу України шляхом реорганізації Державної митної служби України та Державної податкової служби України, що призвело до повного переформатування усієї фіскальної системи в країні, що знайшло своє відображення і на здійсненні митного аудиту.
В структурі Головного управління ДФС у Харківській області підрозділ митного аудиту був утворений з 1 липня 2013 року. На теперішній час це підрозділ, який стрімко розвивається та надає значний вклад в роботу управління та наповнення бюджету. Так, відділом митного аудиту за 10 місяців поточного року проведено 28 перевірок та донараховано – 13,6 млн. гривень. До Державного бюджету надійшло 2,5 млн. гривень., що втричі більше ніж за аналогічний період минулого року.
Основною функцією підрозділу є проведення контрольно-перевірочних заходів після випуску товарів у вільний обіг на території України щодо дотримання митного законодавства з питань:
• правильності визначення бази оподаткування, своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів;
• правильності визначення митної вартості;
• правильності класифікації товарів згідно з УКТ ЗЕД;
• правильності визначення країни походження товарів;
• обґрунтованості та законності надання (отримання) пільг і звільнення від оподаткування.
Найбільш поширеними порушеннями, які виявляються під час перевірок, є заниження митної вартості при імпорті товарів та невірна класифікація товарів згідно з УКТ ЗЕД із застосуванням заниженої ставки мита.
Зокрема рентної плати за спеціальне використання води надійшло з початку року 10,5 мільйонів гривень. Ця сума рівними частинами була перерахована до державного та місцевих бюджетів, тобто по майже 5,25 мільйонів гривень. Про це повідомили в Головному управлінні фіскальної служби області.
Крім того, збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності за вказаний період від підприємств надійшло 44,28 мільйонів гривень. У податковому відомстві проінформували, що таких підприємств на Харківщині нараховується 15. Минулорічні показники свідчать, що сплата у 2015 році збільшилась на 26,3 мільйонів гривень, або на 246,9%.